Prin noul Newswire, Facebook vrea să devină sursa voastră de ştiri
Deoarece are puterea financiară necesară pentru a materializa un astfel de concept, Facebook vrea să vă ofere ştiri prin noul serviciu Newswire.
Facebook este în continuare cea mai populară reţea de socializare. În acelaşi timp, reprezintă o entitate cu o putere financiară spectaculoasă capabilă să-şi bage coada în tot felul de domenii. Cea mai recentă iniţiativă care nu are neapărat legătură cu ideea de socializare poartă numele de Newswire. Acesta este un nou serviciu lansat în această perioadă menit să vă ofere cele mai atractive ştiri. Dacă lucrurile merg cum trebuie, cu un pic de efort susţinut, Twitter s-ar putea să piardă locul de frunte ca sursă de ştiri alternativă în faţa Facebook.
Facebook Newswire este lansat într-o perioadă în care organizaţiile clasice de media preiau o parte semnificativă dintr-un buletin de ştiri din reţele de socializare. Chiar dacă nu sunt consemnate ca surse de informaţii, feedback-ul publicului la o anumită ştire este deseori preluat în timp real de pe servicii gen Facebook şi Twitter. În acest context, scopul oficial al Newswire este de a ajuta jurnaliştii să ,,găsească, partajeze şi integreze conţinut demn de ştiri” într-un mod mult mai facil pornind de la Facebook.
Algoritmii din spatele acestui nou serviciu al companiei lui Mark Zuckerberg nu sunt noi. Are la bază Storyful, o unealtă foarte populară folosită de redacţii de ştiri pentru descoperirea şi verificarea conţinutului desprins din reţele de socializare. Ca un mic detaliu, Newswire nu va agrega doar ştiri desprinse din postările unor organizaţii mai mici sau mai mari, ci şi postările unor oameni obişnuiţi, dacă le consideră material demn de a fi preluat.
Pentru a înţelege mai bine cu ce se ocupă Newswire, puteţi accesa pagina oficială de Facebook a serviciului la www.faceboook.com/FBNewswire, cât şi contul Twitter @FBNewswire.