Oculus Rift ajunge în mâinile Facebook
E oficial, Oculus Rift ajunge în mâinile Facebook după cinci zile de discuții.
Probabil cele cinci zile de discuții între creatorul lui Oculus Rift și Mark Zuckerberg au fost de genul ”100 de milioane, nu! 200 de milioane, nu!… 2 miliarde, bine, bine, ți-l vând!” Suma finală asupra căreia s-au înțeles a fost, da, 2 miliarde de dolari. Vorbim de realitate virtuală și de cel mai bun produs din acest segment, nu?
Ambii parteneri sunt la fel de entuziasmați de această achiziție, Facebook pentru că are o nouă jucărie, pe care nu o mai poate folosi nimeni altcineva, iar creatorii lui Oculus Rift pentru că au 400 de milioane de dolari cash și 1,6 miliarde de dolari în acțiuni la una dintre cele mai mari companii din lume.
Pe de altă parte, ne așteptam ca Oculus Rift să fie o platformă de dezvoltare pentru cele mai inovatoare jocuri pentru PC, să reprezinte un pas înainte pentru această industrie. Mark Zuckerberg spune că Oculus va reprezenta viitorul în comunicarea online, pe când reprezentanții oficiali ai companiei repetă placa cu gaming-ul. Zuckerberg spune că Oculus Rift va fi o parte importantă din misiunea lui Facebook și va revoluționa comunicarea, Oculus Rift spune că Facebook înțelege potențialul tehnologiei pentru gaming.
Comunitatea de gaming este puțin revoltată, și asta pentru că au sentimentul că au pierdut o posibilă tehnologie în favoarea folosirii ei în social media. Posibil, chiar dacă echipa Oculus va lucra în continuare la proiect, iar Facebook le va ușura situația de a aduce proiectul la stadiu final. Suntem curioși cum va evolua această achiziție. Facebook nu are experiență decât cu produse software, nu a mai avut în portofoliu alte companii și produse hardware.