O aplicație este „de vină” – Apple şi Google… de comun acord

de: Alexandru Puiu
17 01. 2014

Aproape niciodată cei de la Apple şi Google nu ajung la un consens, motiv pentru care este o surpriză faptul că au retras împreună un joc din magazine.

Magazinele de aplicaţii de la Apple şi Google au ajuns să găzduiască aproape un milion de aplicaţii fiecare. Cu toate acestea, fiecare dintre ele a fost la un moment dat aprobată de o persoană. Acest sistem previne scăparea de conţinut pornografic, rasist sau negativ în .

Din păcate, indiferent cât de bine este pus la punct sistemul de aprobare, jocuri precum Plastic Surgery for Barbie mai scăpă câteodată în mâinile utilizatorilor. Chiar dacă acestea sunt destul de negativiste şi nu reuşeşc sub nici o formă să atragă un număr semnificativi de fani, important este că reprezintă o problemă ce tocmai a fost remediată. De comun acord, cei doi giganţi, Apple şi Google au eliminat în acelaşi timp din , Plastic Surgery.

Cu toate că nu includea nişte elemente agresive, prin simplul fapt că promova liposucţii şi alte intervenţii chiurgicale de natură estetică, această aplicaţie reuşea să deformeze percepţia copiilor asupra frumuseţii naturale. Cu alte cuvinte, continua activitatea intensă începută, orientată în aceeaşi direcţie, de către mass media. Până şi descrierea jocului era macabră. ,,Această fată nefericită are o greutate suplimentară atât de mare încât nici o dietă nu o ajută. În clinica noastră, ea poate să treacă printr-o operaţie intitulată liposucţie, care o va face slabă şi frumoasă.”

Până la această oră nu a fost oferită o justificare oficială din partea giganţilor din Cupertino şi Mountain View pentru eliminarea aplicaţiei. În schimb, până şi cei de la Mattel, deţinătorul brandului Barbie, s-a arătat atât de ofensat de titlul de mai sus încât i-a dat în judecată pentru folosirea termenuliu Barbie fără acordul lor. Părerea mea personală este că ar trebui să ne dea de gândit dacă există astfel de aplicaţii.