Cum explică Samsung designul și utilitatea Galaxy Note Edge [Interviu – IFA 2014]

de: Radu Neagu
10 09. 2014

Am avut ocazia în cadrul târgului IFA 2014 să discutăm cu Stephen Taylor, Chief Marketing Officer pentru Samsung în Europa, despre tendințele și produsele companiei.

Stephen Taylor este Chief Marketing Officer pentru Samsung în Europa, și a fost disponibil pentru o discuție despre companie și despre produsele acesteia. Desigur, accentul se pune acum pe cele mai recente lansate produse, Galaxy Note 4 și eventual și Galaxy Note Edge, care, fiind un produs inedit, chiar și producătorul așteaptă reacția pieței legat de acesta.

Mai pe scurt, am vorbit despre cele două smartphone-uri de top,Galaxy  Note 4 și Galaxy Note Edge, primul care reprezintă un element important din punct de vedere vânzări, aproximativ 10 procente din veniturile de pe segmentul de smartphone-uri venind doar din acest segment.

Am vorbit și de planurile companiei de a performan mai bine pe piața de B2B (business to business), cu o mulțime de produse destinate magazinelor și clienților corporate, în primul rând cu segmentul de dispozitive mobile, smartphone-uri și tablete, precum și pe partea de digital signage.

Samsung este destul de încrezător în ceea ce privește evoluția pieței de dispozitive purtabile, specific a smartwatch-urilor. Aici e drept nu duc lipsă de produse, Gear S, cel mai recent smartwatch are acum și conectivitate 3G independentă. Predicțiile spun că această piață poate număra până la 100 de milioane de dispozitive în următorii 3-5 ani.

O întrebare a fost legată de piața Europeană versus cea din Statele Unite, unde Stephen Taylor ne-a confirmat faptul că Europa reprezintă o piață complexă și diversificată. Europenii sunt ceva mai exigenți, iar ca brand sau ca produs, compania trebuie să livreze exact ce aceștia își doresc. Dacă nu o faci, aceștia îți vor spune foarte rapid, și vor alege alt producător.

Diferențe majore între cele două piețe există și din punct de vedere al consumului de conținut. E drept, americanii sunt înaintea noastră din acest punct de vedere, însă acolo există doar câțiva operatori de telefonie și servicii mobile, pe când în Europa sunt mult mai mulți, iar competiția este mult mai agresivă.

Spre final am întrebat care ar fi din punctul de vedere al companiei, segmentul de marketing pe care trebuie să progreseze. Evident, este vorba de comunicarea directă cu clienții. Samsung a plusat foarte mult în ultima vreme pe reclamă pe toate mediile, însă focusul lui se îndreaptă acum către consumatorul direct.

Interviul complet îl găsiți în clipul de mai jos.