Cum a ajuns să fie construită lumea din Destiny, poate cel mai bun joc al anului

de: Răzvan Băltărețu
25 10. 2014

Destiny a fost unul dintre subiectele fierbinți din gaming în 2014. Acum, poți afla cum au construit lumea din joc și care au fost elementele de care au ținut cont creatorii.

Destiny este un joc creat de studioul Bungie, cei care au construit și seria Halo, iar acesta este parțial un shooter, parțial un Massively Multiplayer Online Role-Playing Game (MMORPG). Acțiunea este fixată la șapte secole în viitor, iar decorul este cuceritor prin dinamică, lumini, culori și atmosferă. Christopher Barrett, directorul de design care s-a ocupat de Destiny, a vorbit cu jurnalistul Alexander Huls despre joc și grafică.

„Unul dintre primele lucruri pe care le-am făcut când am creat unul dintre locurile pe care ajungi să le vizitezi a fost să stabilim câteva elemente de bază ca pentru o carte poștală: într-o singură imagine stabileam tonul, povestea și ce vor simți jucătorii când vor ajunge acolo. (…) Să surprindem într-o imagine acest sentiment, înainte de a genera întreaga scenă, a fost important pentru noi“, a afirmat Barrett.


El mai spune că deși acțiunea este în viitor, au avut uneori tendința fie să facă decorul prea extraterestru sau prea familiar cu ceea ce avem deja pe Pământ și au încercat să tempereze asta. „Dacă unui jucător îi stârnește o emoție sau un gând, atunci putem folosi această așteptare a lui până într-acolo încât să îl surprindem“, a mai spus acesta. Destiny este atât un joc, cât o experiență de explorare cu emoțiile aferente.

„Cireașa“ de pe tortul acestui joc a fost și jonglarea cu elementele familiare. „Aceasta este umanitatea“, spune Barrett. „Ne putem imagine că acesta ar putea fi viitorul nostru. Asta cu siguranță ne stârnește emoțiile. Să putem explora posibilul nostru viitor este un concept interesant, nu e ca și cum ai explora o civilizație extraterestră“, a mai afirmat acesta.

Noi am făcut deja un review pentru Destiny. „Din toate review-urile reiese că acest joc nu merită timpul şi banii, dar nu sunt de acord. Are multe probleme, dar cea principală cu matchmaking-ul (sau lipsa lui) este ceva ce se poate remedia doar cu puţin efort şi voinţă din partea producătorilor. Poate că vreau eu prea mult să-mi placă acest joc, dar într-o piaţă dominată de shootere precum Call of Duty şi Battlefield, cred că o experienţă space opera atât de vastă merită trăită“ – acesta e integral aici.