Apple schimbă regulile în App Store și rezolvă confuzia aplicațiilor cu achiziții in-app

de: Alexandru Puiu
20 11. 2014

Cei de la Apple au decis astăzi să nu mai folosească cuvântul „free“ sau gratuit pentru a defini aplicaţiile care oferă .

Clasificate ca fiind aplicaţii freemium, programele care oferă achiziţii in-app au fost subiectul mai multor dezbateri în ultimul an, mai ales după ce au fost intentate mai multe procese împotriva celor de la Google şi de la Apple de către părinţi care au ajuns să plăteasc mii de dolari din cauza neglijenței copiilor. Argumentul principal al acelor manifestări juridice avea legătură cu cauzate de nişte programe care, atunci când sunt descărcate din orice magazin virtual, sunt marcate ca fiind free.

Gigantul din Cupertino este al doilea care a decis să implementeze o schimbare importantă în al său App Store pentru a preveni schimbări viitoare. Plecând de la această premisă, butonul de descărcare al aplicaţiilor ce oferă achiziţii in-app, după cum se poate observa şi în captura de mai sus, a fost transformat din Free în Get. Astfel,  va fi un pic mai evident pentru un părinte sau pentru un copil care îşi instalează aplicaţii pe iPhone sau iPad că respectivele jocuri sau aplicaţii implică investiţii ulterioare, mai mici sau mai mari.

„Nu sunt sunt complet sigur, dar cineva ar putea să argumenteze că noul cuvânt este mai degrabă orientat către o acţiune, e mai pro-activ, fapt ce ar putea să aibă un efect de apel la acţiune. Schimbările mici pot avea uneori un impact pozitiv“, a explicat Marcos Sanchez, vicepreşedinte App Annie. În teorie, această schimbare nu ar trebui să rezolve subit toate probleme din lume legate de achiziţii in-app, dar ar trebui să fie un pas mic în această direcţie.

În luna iulie a acestui an, cei de la Google au decis, de asemenea, să înlocuiască cuvântul free pentru a defini aplicaţiile cu achiziţii in-app. Schimbarea respectivă a fost însă aplicată doar în Europa, nu la nivel global, din cauza presiunii exercitate de Comisia Europeană.