Zynga isi pierde primul loc pe Facebook

de: Alexandru Puiu
18 01. 2013

De mai multi ani Zynga a facut ravagii printre ,,gamerii de Facebook” prin jocuri gen Farmville, din pacate se pare ca acele titluri nu mai sunt suficiente.

Zynga a fost lider pe piata jocurilor de Facebook din momentul in care au aparut jocurile pe aceasta platforma. Dupa mai multe probleme interne si un proces cu EA, primul loc in top se pare ca a fost mai greu de mentinut. Cu un pret in scadere al actiunilor, singurul titlu pe care il mai avea compania a fost pierdut in fata celor de la King.com.

Compania King.com a ajuns sa detina primul loc pe Facebook la capitolul popularitate dupa ce 3 din 10 jocuri prezente in top erau detinute de acesta. La ora actuala, liderul absolut al jocurilor pe Facebook este Candy Crush Saga. Ca o particularitate, jocul, similar din multe puncte de vedere cu Bejeweled, a ajuns sa ocupe primul loc in preferintele publicului dupa ce a atins pragul de 9,7 milioane de jucatori zilnici. Aceasta crestere spectaculoasa, cum era de asteptat, s-a facut pe cheltuiala fostului lider, Farmville 2. Cea de a doua iteratie a jocului pentru managementul virtual al unei ferme a scazut la 8,8 milioane de jucatori globali in fiecare zi nu mai sunt la fel de multi ca in urma cu cateva saptamani sau luni.

Desi este greu sa ghcesti care ar  fi motivul pentru care un joc este mai popular decat altul, in acest caz particular, motivul pare sa aiba legatura cu aspectele cross-platform ale experientei. Indiferent daca te joci Candy Crush Saga pe Facebook, Android sau iOS, joci acelasi nivel iar performantele pe care le-ai atins sunt sincronizate in timp real intre platforme. Nu acelasi lucru se poate spune despre Farmvile 2 care exista doar in browser si nici nu are planuri sa ajunga si pe alte platforme.