YouTube ne ajuta sa transmitem orice sesiune de gaming live
O functie implementata in Call Of Duty Black Osp II a facut furori: streamingul unei sesiuni de gaming pe YouTube.
Pentru ca a realizat entuziasmul utilizatorilor in a imbratisa functia de streaming live din ultimul CoD, cei de la YouTube au venit la GDC cu o noua idee. Este vorba de streamingul live provenit dintr-o aplicatie de smartphone sau tableta.
Desi este gandit in principal pentru sesiuni de gaming, API-ul facut public ieri poate fi implementat de dezvoltatori in orice fel de aplicatii pentru mobile. Ramane la latitudinea utilizatorilor daca vor profita sau nu de respectiva functie. Cei de la YouTube au muncit atat de mult la aceasta functie, incat cateva linii de cod sunt suficiente pentru ca majoritatea jocurilor din Google Play sau Apple AppStore sa integreze noua functie in urma unui update minor.
Avand in vedere abilitatile limitate de streaming si captura video ale gadgeturilor actuale, cei de la Google au afirmat ca serverele lor se vor ocupa de partea cea mai grea a ecuatiei. Practic, un singur stream video va fi trimis de la smartphone catre serverele YouTube unde va fi redimensionat de la 240p pana la 1080p sau la rezolutia nativa a continutului plecat de pe telefon. Tot serverele gigantului din Mountain View se vor ocupa de optimizarea si imbunatatirea calitatii stream-ului pentru ca cei care vizioneaza respectivele clipuri sa fie placut impresionati.
In timpul aceleasi conferinte, gigantul a mai facut publice cateva statistici. In fiecare minut, pe YouTube sunt urcate 72 de ore de continut video. Un sfert din toate vizionarile de continut se desfasoara prin intermediul dispozitivelor mobile, gen smartphone-uri sau tablete. De curand, YouTube a devenit al doilea cel mai important motor de cautare dupa Google, in parte datorita cantitatii enorme de continut relevant pe care o gazduieste.