Violenta in jocuri: Tinerii gameri invata diferenta dintre bine si rau

de: Alexandru Puiu
10 06. 2013

Contrar perceptiilor de pana acum, recent despre violenta in jocuri si urmarile ei confirma faptul ca jocurile ii invata pe copii sa aiba discernamant intre bine si rau. Va vine sa credeti? Cititi…

Un nou de la Universitatea Victoria din British Columbia s-a reflectat intr-un set de rezultate neasteptate ce au fost publicate zilele trecute. Aparent, copiii care se joaca jocuri video de mici isi formeaza bazele unei atitudini responsabile specifice unor cetateni corecti.

Studiul despre violenta in jocuri, condus de Dr. Kathy Sanford, a analizat constant, timp de cinci ani, copii cu varstele cuprinse intre 13 si 17 ani. A fost evident ca tinerii dezvoltau o gandire cauzala, pe baza principiului de cauza si efect. Modul in care invaluiau o problema in joc implica intelegerea unui sistem de puncte forte si puncte slabe pentru a lua o decizie informata. Sanford a afirmat ca nu se astepta sa ajunga la aceasta concluzie.

,,Am aflat ca participantii erau foarte preocupati in legatura cu deciziile morale si etice, in legatura cu natura activitatilor pe care le intreprindeau in jocuri. Jucatorii raporteaza mult mai multe dintre cele intamplate in mediul virtual, nu merg pur si simplu de aici pana acolo impuscand oameni.” In urma acelorasi sesiuni extinse de gaming, copiii au dezvoltat aptitudini de lider si abilitatea de a lua decizii etice.

,,Jucatorii vorbesc despre sentimentele pe care le au cand fac o actiune cu consecinte negative pentru oameni. Ii fac sa se simta rau, si nu este placut sa te simti rau.” Contrar filozofiei ca jocurile agresive starnesc atitudini agresive in viata reala, acest studiu este doar cea mai recenta afirmatie ca violenta din jocuri ramane… in jocuri. Ce parere aveti despre asta?