Vine, vine, vine… Black Friday 2013, din nou!

de: Radu Neagu
28 11. 2013

Astăzi ne întâlnim din nou cu un articol din seria Black Friday. De ce? Pentru că este Black Friday 2013… iar 🙂 Sunteți la fel de confuzi ca mine? Ei bine, e momentul pentru o lămurire.

Black Friday 2013… 2!

Anul acesta, fenomenul Black Friday a avut loc pe 22 noiembrie. Sau, mai bine zis, pe 22, 23, 24 noiembrie, la majoritatea magazinelor. La altele, se întinde până pe 29 noiembrie. Ei bine, majoritatea, cei care au ”sărbătorit Black Friday 2013” săptămâna trecută, a decis că săptămâna aceasta, dacă tot se ține la americani, să fie și la noi… din nou! Nu prea am înțeles mutarea de pe 22 noiembrie și am considerat că fenomenul Black Friday 2013 a fost ”compromis” în acest fel. Am motivat și de ce.

Cam aceleași magazine online au decis săptămâna aceasta că este din nou motiv de sărbătoare cu reduceri și vor veni cu un val nou de reduceri. Să sperăm, așadar, la prețuri foarte mici? Eu nu aș face-o. E a doua săptămână, e mai degrabă o prelungire a evenimentului și nu perioada cea mai importantă. Vânzările mari s-au făcut săptămâna trecută, credeți că magazinele online au trimis deja toate coletele, și-au refăcut atât stocurile și sunt dispuse să ofere din nou produse cu prețuri foarte bune? Mă îndoiesc. Părerea mea legată de această a doua săptămână de reduceri este că ”ce e frumos ține puțin” și, personal, nu cred că mai era nevoie de o săptămână în plus de ”super oferte” la lucruri de care nu ai neapărată nevoie.

Oricum, știm cu toții că în primele două luni ale anului, vânzările de electronice și electrocasnice sunt aproape zero, ca urmare, atunci aș cumpăra eu în fiecare vineri, când producătorii reduc prețurile din două motive: pentru că tehnologia se reînoiește și pentru că nimeni nu cumpără aceste tipuri de produse. Nu mai au bani, au trecut peste o mulțime de sărbători unde au făcut exces de zel și de portofel.

Cifre, cifre

Acum, ca să trecem cu adevărat la treabă, iată câteva informații despre vânzările magazinelor online, pentru perioada de 22-24 noiembrie, cifre care susțin exact ce am spus mai sus despre Black Friday 2013.

eMAG – A anunțat vânzări de 23 de milioane de euro și un număr de 250.000 de produse comandate. Probabil că numărul celor achiziționate este aproape identic, cu excepția câtorva colete care probabil nu au ajuns încă la destinatar.

F64 – A anunțat vânzări de 20,3 milioane de euro și 14.800 de produse comandate. Respectiv, se menționează cu 75% mai multe comenzi decât anul trecut. Cifra îmi pare puțin suspectă, însă poate fi reală dacă utilizatorii au comandat doar produse scumpe, lucru foarte posibil, deoarece cam asta au avut la reducere. Este totuși destul de apropiată de cea a lui eMAG, care s-a lăudat că a vândut 60 de mașini, iar acolo vorbim de sume cu adevărat mari. Mai știi, poate lumea și-a cumpărat multe camere foto scumpe să îl surprindă pe Moș Crăciun ”în flagrant”.

Flanco – A anunțat vânzări de 16,23 milioane de euro în toate magazinele offline din țară, pentru aceeași perioadă. S-au ridicat din stoc peste 6.000 de televizoare, 10.000 de produse electrocasnice (prăjitoare de pâine, cafetiere, uscătoare de păr) și peste 3.500 de tablete. Cifra pare destul de realistă.

MarketOnline.ro – A raportat vânzări de 1,8 milioane de euro și peste 10.000 de produse comandate. O cifră destul de bună pentru ei.

PCGarage.ro – A comunicat o cifră de 1,6 milioane de euro vânzări și peste 25.000 de produse comandate. Parcă anul trecut s-au descurcat ceva mai bine în această perioadă.

QuickMobile.ro – Menționează 1,25 milioane de euro vânzări, doar pentru 22 noiembrie, și 12.000 de produse vândute. Totuși, mă îndoiesc legat de aceste cifre. Ei anunțaseră toată săptămâna că vor ține Black Friday pe 29 noiembrie și abia pe la 3 dimineața au intrat pe tăcute în cursă. Și atunci cu niște prețuri puțin dubioase.

Oktal – Cel mai mic, până acum, se mândrește cu 700.000 euro din vânzări, iar numărul clienților care au comandat de la ei este de aproximativ 2000.

Magazine participante la Black Friday 2013, runda a doua

Așadar, lista cu magazinele participante la a doua tură de Black Friday 2013 este mai jos, în limita informațiilor pe care le-am primit și noi până acum. Dacă mai apar și altele pe parcurs, vom updata articolul și vă vom atenționa în acest sens.

eMAG.ro – pregătește un nou val de reduceri în acest weekend și, după cum zic ei, câte una pe zi în fiecare zi din decembrie.

EuroGSM.ro – au și ei ceva oferte interesante și au promis că cele mai mari reduceri vor fi în acest weekend, mai mari decât cele din 22-24 noiembrie.

ITGalaxy.ro – 29 noiembrie – 1 decembrie, reduceri la unele din produsele din oferta anterioară precum și la altele noi.

Evomag.ro – la fel, 29 noiembrie – 1 decembrie este din nou perioadă de reduceri la… multe produse.

Clickshop.ro – 29 noiembrie, reduceri la produse similare cu ce au avut in oferta anterioară, probabil nu au terminat stocul.

Oktal.ro – practic, la ei se termină pe 29 noiembrie toată distracția, nici nu știam că au continuat până acum.

F64.ro – 29 noiembrie – 1 decembrie, reduceri din nou la camere foto și multe alte produse care par interesante la prima vedere.

Sigmanet.ro – se termină pe 29 noiembrie, și ei au avut până acum reducerile afișate pe site.

Koyos.ro – se termină pe 29 noiembrie, și ei au avut până acum reducerile afișate pe site, promit reduceri de până la 80%.

Maguay.ro – mai are ceva produse din stocurile vechi pe care le oferă la un preț promoțional, merită văzute.

Vodafone.ro – a intrat, de asemenea, în joc pentru ziua de 29 noiembrie pe site, cu reduceri la smartphone-uri pe bază de abonament.

Orange.ro – și la ei oferta este disponibilă online, toată săptămâna zic ei, și este tot la dispozitive luate cu abonament.

Deocamdată, aceasta este lista preliminară cu magazinele importante. Linkul de pe numele magazinelor duce direct în oferta fiecăruia. Dacă merită sau nu? Asta rămâne la decizia voastră, mai degrabă ar trebui să vă gândiți dacă aveți nevoie cu adevărat de acel produs și nu doriți să îl cumpărați doar pentru că apare cu un preț redus.

Sunt curios de asemenea dacă s-a livrat tot ce s-a cumpărat până acum, iar aici mă gândesc doar la moralul angajaților din magazinele online, care probabil abia a apucat să intre pe făgașul normal după săptămâna trecută, că tot vorbeam de unii care spuneau că nu vor să își chinuie angajații de sărbatori.

Desigur, pe 1 decembrie nu se vor face livrări, așadar așteptați liniștiți produsele din Black Friday 2013… săptămâna viitoare.