Vanzarile Intel nu mai sunt ca pe vremuri

de: Alexandru Puiu
17 04. 2013

Daca tot am trecut de jumatatea lunii aprilie, companii precum cu rezultatele financiare ale primului trimestru din 2013.

Intel incepe sa nu mai arate la fel de bine in statistici si vanzari. Din diverse motive, desi compania inregistreaza in continuare profituri remarcabile, daca folosim ca barometru performanta financiara a aceleeasi companii de acum cativa ani, scaderile sunt vizibile.

In primul trimestru al noului an, dintr-o cifra de vanzari de 12,6 miliarde dolari, profitul net a fost de aproximativ 2 miliarde. Pentru actionari, aceasta valoare s-a reflectat in dividende de 40 centi per actiune. In cazul in care sunteti tentati sa laudati abilitatile managementului, e bine de stiut ca profitul a scazut cu 17 procente fata de ultimul trimestru al anului trecut. La momentul respectiv, vanzarile erau egale cu 13,5 miliarde dolari, in contextul in care profitul era de 2,5 miliarde. CEO-ul Paul Otellini, care se va retrage din functie in luna mai, s-a grabit sa anunte pe un ton optimist ca perioada urmatoare, in care Intel va face tranzitia la procese de fabricatie pe 14 nm, va reprezenta explozia financiara de care are nevoie creatoarea primelor procesoare Pentium.

In principiu, Intel creeaza produse din ce in ce mai performante, procesoarele pentru PC-uri sunt detasat cele mai dorite iar ultrabook-urile au un nume patentat de gigantul american. Cu toate acestea, si notebook-urile nu mai sunt la fel de populare, situatie care-i afecteaza si pe cei de la Intel. Singura solutie acum este ca Intel sa creeze procesoare ieftine destinate tabletelor si smartphone-urilor.