Samsung are de castigat din Google Glass

de: Alexandru Puiu
27 05. 2013

Desi este un dispozitiv complex, am citit prea putine speculatii legate de producatorii

Mai ales in ultimul an, Samsung nu a mai demonstrat un interes exploziv pentru platforma Android a celor de la Google. Tizen si Bada sunt doar cateva exemple de sisteme de operare pe care compania sud coreeana le doreste preinstalate pe noile terminale ale sale. Se pare insa ca aceste informatii nu au diminuat semnificativ relatia din cei doi giganti.

Intr-un raport recent, cei de la Korea Times au ca afirmat panourile OLED pe care le vedem sunt produse exclusiv de Samsung. La prima vedere, aceasta veste nu este una grozava deoarece vorbim de un numar limitat de exemplare, aproximativ 1000. In conditiile in care Eric Schmidt a anuntat in mod clar ca abia in 2014 vom vedea Glass in mainile publicului larg, Samsung are cu siguranta parteneri mai profitabili pentru panourile OLED pe care le produce.

Aceasta veste are insa repercursiuni mai mari pe termen lung. Daca informatia este adevarata, relatia dintre sud coreeni si americanii de la Google este una foarte buna, atat de buna incat Samsung are acces la informatii ultra secrete despre produse secrete pe care compania din spatele popularului motor de cautare nu le va lansa in serie decat in 2014. Nu pot comenta vizavi de calitatea unui panou precum cel folosit de Google in Glass, cred insa cu ardoare ca la un pret de 2500 dolari bucata, un compromis la calitatea display-ului folosit a fost ultimul pe lista de posibilitati a gigantului din Mountain View. Mai ales acum cand se stabilesc legaturi pe termen lung cu dstribuitorii de componente, nu este deloc absurd ca in aproximativ jumatate de an ,,reteta” din spatele Google Glass sa se mentina neshimbata la capitolul hardware.