Noul Trilulilu: O schimbare de impact?

de: Luminița Nițoiu
10 07. 2013

Trilulilu a anuntat o schimbare majora de directie, care se va petrece peste cateva luni si este menita a repozitiona site-ul romanesc de continut video in noul context socio-digital.

Este evident ca era nevoie de o modificare a formulei de continut, avand in vedere transformarile prin care a trecut online-ul romanesc in ultimii ani. Lucrurile se precipita tot mai tare cu aparitii de tipul Instagram si inmultirea retelelor de socializare, iar un site autohton, in plus lansat tocmai in 2007, nu poate tine pasul unor giganti internationali „conservandu-se”, ci e nevoie de o transformare. A fost supranumit „YouTube de Romania”, dar acum se vrea mai mult de atat.

Schimbarile

Trilulilu va avea un nou design, un logo improspatat, dar si un alt tip de continut, renuntandu-se la continutul exclusiv propriu in favoarea unui feed agregator de retele sociale. Pe primul loc nu va mai fi user generated content-ul dedicat acestei platforme, in schimb, site-ul va deveni o comunitate care aduna comunitati.

Practic, pe langa clipuri incarcate direct, noul site va include si continut preluat de pe retelele sociale la care utilizatorul mai este conectat. Indiferent ca este vorba de video, de muzica sau de fotografii, retele precum Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Zonga si Google+ vor fi prezente in noul Trilulilu. Asadar, feed-ul unui utilizator inregistrat va depinde de retelele pe care sunt inscrisi el si prietenii sai din Trilulilu.

Va exista si o parte de continut administrat, pentru postarile care apar pe prima pagina ca recomandari generale.

In contul propriu, un utilizator poate urmari tot ce posteaza prietenii sai din Trilulilu in alte retele, fara a accesa fiecare retea in parte, poate selecta retelele care sa ii apara in feed, poate da share unor postari preferate, poate realiza playlist-uri proprii, poate chiar cauta in toate feed-urile publice din retelele conectate la Trilulilu.

„Noul Trilulilu a fost redesenat pentru a-ti oferi intr-un singur loc tot continutul relevant, astfel ca nu vei mai pierde niciodata clipurile video, fotografiile sau melodiile de care esti mereu interesat”, a declarat directorul general Trilulilu, Sergiu Biris.

Impactul

Este foarte interesanta aceasta reorientare a site-ului si cred ca va conduce in primul rand la ridicarea stachetei in ceea ce priveste nivelul utilizatorului. Site-ul a aparut dintr-o idee revolutionara pentru piata din Romania la vremea respectiva, dar a ajuns sa fie accesat preponderent de utilizatori care nu au continut de calitate. In conditiile in care pe YouTube noul trend este cel al vlogging-ului, continut de calitate relevant si interesant, Trilulilu cam era in pericol de picaj. Acum cred ca este urmarit un alt tip de utilizator, „de calitate mai buna”, iar schimbarea anuntata are toate sansele sa conduca in aceasta directie.

Pe de alta parte, exista riscul ca noul format sa se loveasca de dorinta de „confort” a romanului, caci pe noi, ca natie, nu prea ne caracterizeaza multitasking-ul. Cand intra pe o retea sociala, multi utilizatori romani prefera sa petreaca timpul acolo si numai acolo, iar tocmai aceasta functie de agregare a continutului din mai multe retele s-ar putea sa creeze o zapaceala si sa il oboseasca pe utilizator. Bineinteles, exista si problema modului in care este impartita folosirea retelelor sociale pe la noi. Facebook si YouTube sunt in top, e clar, dar… cam atat. Se explica si prin faptul ca In Romania adoptia de dispozitive mobile e mai mica decat in alte tari. Twitter stiu ca se afla la o distanta considerabila fata de Facebook, de exemplu cu un raport mai mic de 1 la 10. De Instagram si Google+ nu cred ca se poate vorbi in termeni de trafic relevant in acest moment.

C-o fi una, c-o fi alta, asteptam cu interes feedback-ul de utilizare, incepand de peste cateva luni, cand va fi lansat concret noul Trilulilu.

Momentan, va exista o perioada de private beta, pana prin luna octombrie, dupa care se va intra in public beta. In acest timp, noua platforma va fi disponibila pe noul.trilulilu.ro si va functiona in paralel cu vechiul trilulilu.ro. Noua versiune o va inlocui complet pe cea vechea de la inceputul anului viitor.

La aceasta modificare de proportii se lucreaza intens de aproape un an si s-au investit cateva sute de mii de euro. Vor aparea si versiuni de mobil, chiar si o aplicatie, este vizata si o lansare internationala, dar toate la timpul lor.