Noul senzor Kinect nu va foloseste informatiile pentru reclame, inca

de: Alexandru Puiu
07 10. 2013

Oamenii isi pun din ce in ce mai multe intrebari legate de securitatea datelor si de intimitate, motiv pentru care e in centrul atentiei.

Noul senzor Kinect este o realizare tehnologica impresionanta, poate capta un volum imens de informatii, gesturi si continut audio in timp real fara nici un fel de interventie speciala din partea utilizatorului. Desi aceasta performanta reprezinta un atu pentru gamerii care abia asteapta sa experimenteze jocurile optimizate pentru noul Xbox One, mai multe persoane au ridicat intrebari legate de puterea de inregistrare a gadgetului de mai sus.

Daca pana la urma utilizatorii de Kinect accepta si aprecieaza puterea acestuia, problema majora este legata de modul in care Microsoft va folosi informatiile acumulate de catre aceasta jucarie care va trona in mijlocul sufrageriei pentru a va asculta toate conversatiile.

,,Nimeni nu lucreaza la asta. Avem multe lucruri mai interesante si mai presante carora sa ne dedicam timpul.”  Albert Penello, director Microsoft al diviziei pentru planificarea produselor, nu a reusit sa fie foarte clar in legatura cu personalizate. Pare clar ca in acest moment nu se ocupa cineva de invadarea intimitatii cu scopul personalizarii de reclame. Cu siguranta, acele doua randuri nu ne confirma ca acest lucru nu se va intampla peste un an sau doi.

Pentru a linisti partial anumiti clienti, acelasi Penello a afirmat ca anumite informatii, precum scanari faciale sunt stocate exclusiv pe Kinect si nu pot fi transferate in servicii tip cloud. Personal, sunt de parere ca trecem printr-o perioada in care astfel de probleme legate de securitatea datelor ar trebui tratate cu mai multa transparenta, fapt care cu siguranta nu se intampla aici.