„Momentul acela”, cand supermarket-urile isi lanseaza propria retea GSM
Nu vorbim, din fericire, de tara noastra, cel putin nu inca. E vorba de Marea Britanie, unde reteaua de supermarketuri Sainsbury’s isi lanseaza propria retea GSM.
Vorbim totusi de costuri majore, iar mobile by Sainsbury’s este pana la urma doar o retea virtuala ce se bazeaza pe Vodafone, la fel ca Frog sau Indygen… Totusi, s-a ajuns la un punct cand un supermarket nu mai este multumit doar de vanzarile pe care le face din produse alimentare, electrocasnice, mobila sau haine, si intra agresiv pe piata de servicii. Am impresia ca multe din retelele virtuale au sfarsit la fel sau au ajuns sa existe la limita. A existat o campanie majora la data lansarii, iar apoi nu prea am mai auzit nimic. Mi se pare totusi normal sa se intample asa, cand nu faci decat sa subinchiriezi niste servicii de la un operator prezent in tara respectiva.
Nu zic ca nu au oferte bune, insa asta se intampla in mare parte la inceput, cand minutele si traficul de date cumparat de la operatorul principal sunt la pachete promotionale. Ulterior, marja de profit devine mai mare prin cresterea preturilor, iar acestia nu dispun de un suport dedicat, nu dispun de magazine proprii pentru reteaua nou creata, ramanand practic o retea virtuala.
Interesant totusi pentru Sainsbury’s este sistemul de recompense pentru utilizatorii retelei proprii, sistem ce permite acumularea de puncte care pot fi cheltuite in magazinul propriu pe alimente sau combustibil, numite puncte Nectar. Acesta este pana acum singurul lucru care ii deosebeste de ceilalti operatori virtuali si este probabil motivul pentru care reteaua va avea un succes putin mai mare.