Microsoft si consecintele esecului Surface

de: Alexandru Puiu
14 08. 2013

nu s-a vandut bine, nici o versiune a tabletei create in Redmond nu s-a grabit sa paraseasca rafturile magazinelor.

Anul trecut, prin anuntarea seriei de tablete Surface inainte cu aproape sase luni de momentul disponibilitatii efective. Cand tableta a fost practic lansata, nimeni nu s-a mai grabit sa puna mana pe ea, deoarece era veche in ochii publicului. Formatul de produs a devenit subit, dintr-o idee inovativa, un exemplu pe care il gaseai la un numar generos de parteneri. Dupa mai bine de jumatate de an, cei de la Microsoft si-au recunoscut greseala, au admis ca au un numar mare de tablete in depozite si au micsorat semnificativ preturile atat la Surface RT, cat si Surface Pro.

Tragand linie, modul in care compania fondata de Bill Gates a trecut prin situatia dezastruoasa este, pe de o parte, laudabil. Pe de alta parte, insa, Microsoft este o companie publica. Lansari ambigue de produs si greseli semnificative de management nu sunt niciodata iertate. Din acest motiv, dupa ce au facut o referire explicita la cazul Surface, un grup numeros de investitori a dat in judecata compania lui Steve Ballmer cu scopul de a-si recupera banii investiti. Cei care detin participatiuni Microsoft sunt foarte suparati pentru ca actiunile au scazut destul de mult in ultimele doua-trei luni, motiv pentru care intregul caz este clasificat ca neglijenta. Un oficial al gigantului din Redmond ar fi putut sa ajute legal investitorii prevenindu-i in legatura cu stock-urile Surface RT imense care nu pleaca nicaieri.

Una peste alta, Microsoft risca sa piarda o suma frumusica de bani din acest caz si nu exista decat o singura solutie. Daca poate sa demonstreze prin acte ca pana foarte recent pur si simplu nu a stiut de aceasta problema, investitorii au ceva sanse sa piarda procesul, nu sa-l castige.