LG o duce bine in ultimul trimestru, dar nu pe toate planurile

de: Alexandru Puiu
25 04. 2013

din ce in ce mai multe smartphone-uri, din pacate nu acelasi lucru se poate spune despre solutiile HiFi sau despre televizoare.

Pentru ca si cifrele de vanzari pentru ultimele trei luni, merita retinute cateva performante ale companiei sud coreene.

In primul rand, incasarile pentru LG au fost mult mai mici decat cele obtinute in aceeasi perioada a anului trecut. Cele 20,3 milioane de dolari, care au reprezentat profitul net, se apropie de a zecea parte din cele 214 milioane inregistrate de aceeasi companie in primele trei luni ale lui 2012. Daca este sa cautam partea optimista a situatiei, in ultimul trimestrul al lui 2012, compania sud coreeana inregistra o pierdere dureroasa de 428 milioane de dolari, motiv pentru care, faptul ca a trecut pe plus trei luni mai tarziu este un eveniment important.

Aparent, problemele cele mai mari in acest moment sunt cauzate de zona de home entertainment, iar salvarea companiei vine sub forma smartphone-urilor. Vanzarile la telefoane au crescut cu 30% fata de aceeasi perioada a lui 2012. Terminale , Optimus G Pro sau Nexus 4 au salvat pur si simplu compania de la inca un trimestru cu profit negativ. Vanzarile de plasme si panouri profesionale au inregistrat un record negativ in ultimele trei luni reusind sa atinga cea mai mica valoare din ultimii ani.

Pe viitor, daca ne uitam segmentul de smartphone-uri, acest domeniu va fi in continuare salvarea companiei. Optimus L Series II, Optimus G Pro in versiunea de 5,5 inci sau Optimus F vor incepe sa fie livrate global, iar avand in vedere specificatiile terminalelor si primele review-uri, vanzarile ar trebui sa nu dezamageasca. Cu alte cuvinte, Nexus 4 a schimbat semnificativ opinia utilizatorilor despre terminalele celor de la LG iar acum, pentru o perioada destul de lunga, daca nu schimba radical reteta, vanzarile ar trebui sa mearga intr-un trend ascendent.

In principiu, compania spera ca in trimestrul doi al acestui an sa revina pe profit si pe partea de televizoare, avand in vedere ca va scoate pe piata primele sale OLED-uri si TV-uri 4K. Doar timpul ne va spune insa daca utilizatorii au miile de dolari necesare pentru un astfel de Smart TV high end.