Lenovo sta bine cu vanzarile si s-a apropiat de HP

de: Luminița Nițoiu
23 05. 2013

Lenovo si-a incheiat anul fiscal cu o crestere a vanzarilor si a profitului si cu o consolidare a pozitiei pe piata fata de HP, inca lider pe segmentul de PC-uri.

Lenovo a raportat pentru anul fiscal incheiat in 31 martie 2013 vanzari record de 34 miliarde dolari, in crestere cu 15% fata de anul anterior, si profituri de 635 milioane dolari, cu 34% mai mari. In anul fiscal 2012/13, livrarile de PC-uri Lenovo au crescut cu 10,2%, comparativ cu o scadere a industriei de 8,1% in aceeasi perioada.

In al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a avut venituri de 7,8 miliarde dolari, in crestere cu patru procente fata de perioada similara a anului anterior.

Pe segmentul PC-urilor, compania a avut un avans de 0,4%, dar oficialii spun ca piata s-a restrans cu 14,2%. Vanzarile de desktopuri Lenovo s-au mentinut constante, cu un aport de 30% la vanzarile totale globale ale companiei. Totusi, pe partea de laptopuri, care reprezinta 53% din vanzarile companiei, Lenovo a scazut cu 2% fata de anul anterior.

In ceea ce priveste cota de piata pe segmentul PC-urilor, Lenovo s-a apropiat de pozitia de lider, inca detinuta de HP, cu o cota de piata record de 15,5%.

“In pofida unui mediu macro-economic dificil si o transformare permanenta a industriei de PC-uri, Lenovo a avut o performanta remarcabila in anul fiscal 2012/13. Nu numai ca am fost compania cu cea mai mare crestere dintre cei mai importanti jucatori din piata de PC-uri, cu cota de piata, venituri si profitabilitate record, ci, mai ales, componenta de telefoane inteligente si tablete Lenovo a crescut substantial,” a declarat Yang Yuanqing, presedinte si CEO Lenovo.

“Livrarile de telefoane inteligente au fost de 3,7 ori mai mari decat anul trecut, la nivel global, si am fost numarul doi pe piata chineza. Aceasta evolutie a creat o fundatie solida pentru transformarea Lenovo intr-un lider al erei PC Plus. Ne vom concentra investitiile asupra zonelor aflate in crestere rapida precum tabletele, telefoanele inteligente si solutiile hardware pentru mari companii. In acelasi timp, vom mari profitabilitatea pe segmentul PC-urilor.”