iPhone-urile au bătut Androidele la cumpăraturi de Crăciun

de: Alexandru Puiu
27 12. 2013

Dacă tot s-a încheiat explozia achiziţiilor de Crăciun, un studiu surprinde importanţa iPhone-urilor şi iPad-urilor în această perioadă festivă

Având în vedere că în urmă cu câteva zile aflam că în 2013 , nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că şi achiziţiile online se desfăşoară prin aceleaşi gadgeturi portabile. Din acest motiv, cei de la Digital Analytics Benchmark Hub – o companie IBM, au profitat de magia sărbătorilor pentru a asocia nişte statistici cumpărăturilor realizate prin iDevice-uri şi Androide.

Trecând peste realizate prin intermediul computerelor personale, dispozitivele cu iOS se pare că ies în faţă când vine vorba de bani cheltuiţi pe cadouri de sărbători. Cu aproximativ 83% din cumpărăturile de pe mobile realizate de pe iPhone-uri şi iPad-uri, această valoare a fost de aproximativ cinci ori mai mare decât procentul asociat cumpărăturilor de pe Androide. Din totalul cumpărăturilor de sărbători, 23% au fost realizate prin intermediul dispozitivelor Apple şi doar 4,6 procente folosind aparate cu sistemul de operare creat de Google. În comparaţie cu 2012, creşterea traficului de pe mobile pentru această activitate relaxantă a fost de peste 40%.

În plus, sumele de bani cheltuite au fost semnificativ mai mari de pe iDevice-uri, cu o medie de 93,94 dolari faţă de 48,10 dolari pe Android. O comparaţie interesantă a fost realizată şi când vine vorba de cheltuielile de pe tablete faţă de cele de pe smartphone-uri, cu aproximativ 95 dolari faţă de 85 dolari.

Dacă vă întrebaţi de ce nu vedem şi nişte cifre asociate cumpărăturile de pe Windows Phone sau BlackBerry, răspunsul este simplu. Acea activitate a fost prea mică încât să merite menţionată.

Cu un decalaj atât de semnificativ între iDevice-uri şi Androide, nu cumva Tim Cook avea dreptate când zicea că degeaba se cumpără mai multe terminale cu platforma Google dacă sunt ţinute în sertar?