Facebook devine mai simplu si mai eficient prin noul update
In cateva zile sau saptamani, pagina principala de Facebook va gazdui alt format al newsfeed-ului, cu un accent pe simplitate si elemente imprumutate din aplicatiile pentru mobile.
Desi o schimbare atat de radicala a paginii principale nu va fi implementata in 24 de ore la toti cei un miliard de utilizatori, Facebook a creat un site prin care sa grabiti procedura in cazul vostru. Facebook.com/newsfeed va permite sa va inscrieti pe o lista de asteptare.
Revenind la newsfeed, de acum inainte, acesta va fi axat aproape exclusiv pe imagini si pictograme pentru filme de dimensiuni mari, plus multe categorii separate de continut. Cu un scop initial de a separa listele de actualizari in functia de sursa respectivului continut, este interesant sa te uiti la o cantitate imensa de continut si sa apreciezi ca pare a avea elementele de design ale unui ziar online dedicat tie.
Prin faptul ca accentul pe continut este mai mare decat pe meniuri complexe si multe butoane, similaritatile cu versiunea de mobile sunt mai evidente ca niciodata cu noul format de newsfeed. ,,Vrem informatii noi de la prieteni, vrem de asemenea informatii de la publicatii.” Pentru o separare simpla si eficienta dintre lista de continut postat de prietenii si cel postat de organizatii, vedete sau alte persoane, care nu va sunt prieteni dar le urmariti, aveti butoane simple in partea stanga a meniului.
Desi proportional cu pozele cresc si reclamele afisate pe Facebook, este interesant sa vezi cum site-ul a devenit in mod subit dominat de continut vizual. Si fragmentele din articole partajate pe Facebook au devenit mai mari cu acelasi scop evident, de a fi mai lizibile si de a oferi privitorului, din cat mai putin click-uri, acces la un volum mai mare de informatii.
Pentru ca si Like-urile trebuiau intr-un fel sau altul sa influenteze continutul afisat, daca ati dat like la o formatie sau actor, pe feed-ul principal va vor fi servite stiri despre respectivele personalitati din diferite surse. Avand in vedere ca si atunci cand vorbim de prieteni s-ar putea sa avem chef de ceva anume, continutul partajat de acestia este impartit pe trei categorii diferite, fotografii, muzica si performante la jocuri.