Dell nu are planuri sa reintre pe segmentul de mobile

de: Radu Neagu
20 09. 2013

Michael Dell are momentan destul de multe lucruri de facut, de vreme ce si-a recuperat compania pe care a fondat-o in urma cu 30 de ani.

 

CEO-ul va directiona interesele companiei pe segmentul de Enterprise prin achizitii, cercetare si dezvoltare, si prin asimilarea de noi parteneri interesati. Dell va targeta de asemenea pietele emergente care poseda potential pentru acest segment.

Pentru consumatorii finali, Dell va continua sa investeasca in tablete si PC-uri, in pofida faptului ca s-a declarat, pe parcursul acestui an, drept o companie care nu mai are ca focus exclusiv PC-urile.

„Vom continua sa facem investitii in cercetare si dezvoltare pentru solutii enterprise si servicii. Ce am observat in acest segment de piata este ca are o crestere mai rapida. In nici un fel nu este aceasta o declaratie cum ca Dell nu va acorda aceeasi atentie segmentului de PC ca pana acum”, precizeaza CFO-ul companiei Brian Gladden.

Afirmatia este totusi putin trasa de par, eram cu totii constienti ca Dell a trecut prin multe in ultima vreme si era normal sa se adreseze sectorului enterprise, de unde pana la urma se obtin venituri mai mare din solutii complete decat din segmentul consumatorului direct, unde nivelul de investitii este semnificativ mai mare si piata este ceva mai greu de controlat.

Pe piata de mobile, Dell a facut o greseala imensa cu Streak 5 si 7. Aceste doua dispozitive erau bine gandite, insa diagonala lor era prea mare pentru momentul efectiv al lansarii. Pur si simplu au lansat acele produse prea repede, iar lumea nu era pregatita. Segmentul de tablete cu Windows 8 a avut un succes mult mai mare decat Streak, fara sa luam in calcul utilizatorii de business.

„Nu vom intra in business-ul de telefonie mobila. De fiecare data cand o noua companie de telefonie apare, aceasta are nevoie de servere, infrastructura si stocare. Companiile au nevoie sa protejeze si sa securizeze datele pe aceste dispozitive mobile”, spune Michael Dell.

Aceasta afirmatie este perfect adevarata si are sens. Din momentul in care nu permitem sa ne asumam riscuri in ceea ce priveste piata de consumer, ne vom axa pe ceea ce stim deja sa facem foarte bine, si anume parte de infrastructura si stocare pentru provider. In mod sigur aceasta afirmatie implica de altfel si o serie de restructurari in segmentul care era orientat pietei de consumer.

Cert este ca Dell merge inainte si, dupa ce a suferit o lovitura serioasa, isi va reveni incet si sigur. Sunteti de acord?