ARM țintește către grafica de console, achiziționează Geometrics

de: Radu Neagu
17 12. 2013

ARM achiziționează compania Geometrics, cea mai inovatoare companie în domeniul iluminării în entertainment-ul 3D.

Geometrics se ocupă de grafică 3D, în special de iluminarea caracterelor și a mediului de joc, și este compania care a creat tehnologia Enlighten, care oferă iluminarea 3D în timp real. ARM a decis că o astfel de achiziție în portofoliul lor îi va ajuta să avanseze mai repede în domeniul procesării grafice 3D, având ca scop obținerea unui hardware comparabil cu cel de pe console. Compania nu va fi asimilată complet de ARM, ci își va continua dezvoltarea pe domeniul pe care sunt cei mai buni, iar între timp producătorul de chipset-uri mobile va folosi tehnologia acestora pentru următoarele produse.

Aplicațiile actuale de grafică sunt limitate la efecte de iluminare relativ simple. Totuși, cu iluminarea în timp real, care oferă imagini realistice în cadrul graficii 3D, un jucător precum ARM are multe avantaje în fața competitorilor săi, care în momentul de față accelerează doar performanța cipurilor produse.

”Tehnologiile inovative dezvoltate de Geometrics, revoluționează deja industria de gaming pe console, și vor accelera tranziția jocurilor fotorealistice în domeniul dispozitvelor mobile. Alături de portofoliul ARM, și de puterea companiei în cadrul pieței actuale, experiența utilizatorilor de dispozitive mobile de gaming și entertainment va fi cu mult îmbunătățită în viitor.” – spune Pete Hutton, EVP & Gm Media Procesing Division la ARM.

Anunțul ARM confirmă faptul că Enlighten este singura soluție actuală, care și-a demonstrat capabilitățile de a aduce experiența de iluminare dinamică în jocuri pe PC, console și dispozitivele mobile. Battlefield 4 și 3, Need For Speed Rivals, Eve Online și Medal of Honor: Warfighter sunt doar câteva din jocurile ce beneficiază de această tehnologie până acum.