Apple patenteaza link-uri ascunse in continut audio
Desi sper ca acest patent sa nu se reflecte in reclame mult mai agresive decat pana acum, ideea noului patent Apple e foarte buna.
In primul rand, trebuie sa acceptam faptul ca nu toate patentele inaintate la U.S. Patent and Trademark Office se materializeaza in vreun fel. Exista foarte multe care sunt inregistrate doar pentru a fi folosite intr-un proces sau pentru a preveni ca altcineva sa construiasca ceva similar fara sa plateasca o taxa de licentiere.
In urma cu cateva zile, Apple a obtinut un patent pentru o tehnologie care permite integrarea de URL-uri in interiorul unor fisiere audio. Prin encodarea unei informatii suplimentare intr-un anumit tip de continut multimedia, creatorii de podcasturi sau melodii pot sa forteze deschiderea unei pagini web sau pornirea unei anumite aplicatii. Conceptul este denumit „audio hyperlinking” si poate fi ascuns oriunde intr-o melodie. Ca un mic detaliu, nici macar nu trebuie sa fie inclus intre 20Hz si 20 KHz, spectrul audio pe care il percepe urechea umana. Pentru functionare, e nevoie ca playerul care se va ocupa de redarea acestui tip avansat de continut sa stie sa-l decripteze.
In practica, un scenariu posibil pentru patentul celor de la Apple e legat de un podcast care la cateva secunde dupa pornire va afiseaza si o pagina HTML care va ajuta sa intelegeti mai bine ce se discuta. Cea mai ostentativa utilizare e legata de marketing si sper sa nu vad niciodata reclame afisate prin aceasta metoda.