Apple este fortat sa isi schimbe politica de garantie din cauza legilor europene

de: Radu Neagu
19 06. 2013

Apple ofera de multe ori o garantie de 1 an pentru produsele sale, lucru care reprezinta un castig semnificativ.

Problema lui Apple a aparut din cauza legilor din Uniunea Europeana, legi care prevad un termen minim de garantie de 2 ani pentru orice dispozitiv electronic. Anul trecut compania a pierdut un proces din aceasta cauza, proces ce l-a costat 900.000 Euro. Acesta a avut loc in Italia si a specificat in mod clar ca Apple nu a respectat legile Uniunii Europene in ceea ce priveste garantia obligatorie de 2 ani. Compania este in curs de revizuire a politicii de garantie in tari precum Franta Germania si Belgia, oferind garantie de 2 ani pentru produsele sale, timp in care va efectua orice reparatie necesara fara costuri aditionale, daca defectul nu este desigur din vina clientului.

Intre timp, cele mai mari puteri economice din Europa  forteaza compania sa se supuna reglementarilor, mai trebuie sa intre cu presiuni si Marea Britanie, Spania si Olanda, unde situatia este asemanatoare. Analistii se intreaba daca aceste modificari in termenul de garantie se vor reflecta si in Statele Unite si, daca este posibil acest lucru, cat timp va dura pana se va lua o astfel de decizie. Totusi, acolo discutiile sunt altele, momentan se discuta daca locuitorii vor fi sau nu monitorizati cu ajutorul dronelor de supraveghere.