Project T(ether) reprezinta o solutie fiabila pentru un spatiu virtual de colaborare
Desi ar putea parea un concept extrem de abstract, beneficiile lucrului intr-un spatiu virtual tridimensional sunt extrem de numeroase. Cea mai noua solutie pentru un astfel de concept, Project T(ether) s-ar putea sa reprezinte si cea mai fiabila solutie cand vine vorba de implementarea unui astfel de sistem.
Project T(ether) este rezultatul un efort colectiv al Tangible Media Group din cadrul MIT. Folosind un iPad si o tehnologie de captura a miscarilor, acest nou proiect permite crearea unui mediu virtual in care se pot crea sau sterge obiecte si in care se pot crea animatii.
Totul porneste de la acele patrate pe care le puteti vedea pe manusa din imagine sau pe iPad-ul din clipul de mai jos. Miscarea acestora este urmarita de niste camere de captura a miscarii de tip Vicon. Acestea din urma sunt identice cu cele folosite la studioul de efecte speciale implicat in Avatar pentru animatie generata pe computer– Industrial Light and Magic. Scopul respectivelor camere este de a activa functiile de creare de obiecte si de manipula perspectiva continutului vizibil pe ecranul iPad-ului in timp real.
Pentru ca lucrurile sa se desfasoare in conditii optime, in intregul sistem mai este implicat un server ultra rapid. Scopul principal al acestuia este transferul de informatii de la camere pe ecranele display-urilor folosite – in acest caz iPad-uri.
Desi ar putea parea un vis materializarea unei astfel de solutii pentru utilizatorii obisnuiti, in mediile de creatie avantajele sunt teribile. In cadrele in care banii nu sunt o problema si in care sunt apreciate rezultatele lucrului la comun intr-un proiect, Project T(ether) vine cu beneficiu enorme pe partea de eficienta.
T(ether) – a Spatially- and Body-Aware Window for Collaborative Editing and Animation of 3D Virtual Objects from Tangible Media Group on Vimeo.