Google Play vs. Apple App Store – in cifre
In cadrul conferintei Google I/O desfasurata ieri, cum era de asteptat, gigantul a inceput sa se laude cu performanta propriului magazin virtual. Sa vedem cum sta in comparatie cu performanta magazinului virtual al celor de la Apple. Avand in vedere ca ambele rezultate au fost anuntate relativ recent, lupta este cu atat mai interesanta.
La ora actuala, Google are 600.000 de aplicatii si jocuri in Google Play. Dintre acestea, aplicatiile gratuite pot fi descarcate in 190 de tari, in timp ce utilizatorii de Android din 132 de tari pot si cumpara aplicatii. In ceea ce priveste achizitiile realizate din interiorul unor aplicatii, 50% din profitul Google Play este realizat in acest mod. In total, respectivele aplicatii au fost descarcate de 20 miliarde de ori.
De partea cealalta a baricadei, numarul total al aplicatiilor din App Store este 650.000. Utilizatorii de iOS au descarcat de 30 miliarde de ori aplicatii din App Store, din 2008 pana acum. Desi ambele magazine au fost lansate la distanta de cateva luni unul de altul, o posibila justificare pentru discrepanta in performanta ar putea fi cauzata de faptul ca la momentul lansarii magazinului virtual, Apple deja avea o baza de utilizatori semnificativa.
Desi cursa pare acerba si Google are mari sanse sa atinga performanta Apple, personal cred ca un continut de calitate va triumfa in final si va aduce una din platforme in frunte. Mai trist este faptul ca Windows Phone momentan abia le ajunge la degetul mic celor de la Apple si de la Google in domeniul achizitiilor online.