Google isi face timp sa curete reclamele frauduloase
Tocmai pentru ca o mare parte din banii pe care ii face Google vin din reclama, e normal ca prioritatea majora pe calendarul companiei sa fie curatarea internetului de reclame care se prezinta ca fiind de la Google cand de fapt nu sunt. Pe langa faptul ca in astfel de scenarii Google nu-si ia bani, utilizatorii sunt fraudulati, motiv pe care compania din Mounain View il pune ca scop principal pentru o noua editie a ,,curatarii internetului”.
Anul trecut, Google pretinde ca a suspendat 824.000 de conturi pe motiv ca au incalcat regulile de reclama, iar cu un an inainte cifra era de 248.000 de conturi.
Pe aceeasi politica de filtrare, Google nici macar nu aproba o mare parte din reclamele care ii sunt inaintate, chiar daca ipotetic ar putea sa-i aduca bani. Daca in 2010, aproximativ 56,7 milioane de reclame nu au fost aprobate, in 2011 cifra a crescut la 134 milioane. Incercand sa linisteasca auditoriul, desi cifrele sunt fabuloase, Google atrage atentia asupra faptului ca de fapt vorbim doar de cativa jucatori – principali raufacatori. Daca activitatea acestora este urmarita, o mare parte din probleme sunt rezolvate.
David W. Baker, director pe reclama la Google, a definit situatia actuala: astfel: „Cu cat devenim mai buni si mai rapizi in a ii prinde pe acesti creatori iliciti de reclame, acestia isi dubleaza eforturile si creeaza mai multe conturi, la o rata mult mai rapida”.
Desi este greu de apreciat daca metodele aplicate de Google functioneaza sau nu, doar in luna martie a acestui an compania s-a laudat cu injumatatirea numarului de reclame ofensatoare.