Facebook te taxeaza pe wall – Platesti?

de: Alexandru Puiu
12 05. 2012

Intr-o perioada in care toate companiile alearga dupa bani, Facebook s-ar putea sa fi gasit cea mai buna reteta, imprumutata de la Google.

Highlight se reflecta in promovarea anumitor posturi de catre utilizatori pe wall-ul prietenilor si este o noua functie testata in aceste zile de catre inginerii de la Facebook. Pe sistemul „dai un ban, dar stai in fata”, gigantul in domeniul socializarii online s-a gandit ca nevoia oamenilor de a scrie lucruri pe un perete virtual trebuie monetizata iar acesta este cel mai simplu sistem prin care se poate intampla acest lucru.

Mia Garlick, purtator de cuvant al Facebook, a confirmat existenta acestei functii, insa doar ca experiment: „In permanenta testam noi functii pe site. Acest test in particular a fost facut doar pentru a stimula interesul oamenilor in aceasta metoda de partajare a continutului.” O persoana care a experimentat functia a fost invitata sa plateasca 2 dolari pentru a-si promova un post, insa Garlick a mentionat ca se experimenteaza cu diverse preturi pentru noua functie, asa ca momentan nimic nu este batut in cuie. Nu este exclus ca Highlight sa fie implementata chiar si gratuit.

Daca pana acum reclamele pe Facebook erau undeva in partea din dreapta, aceasta metoda de posturi promovate s-ar putea reflecta intr-un flux de reclame direct pe Wall – un efect pe care nu cred ca si-l doreste nimeni.