EA Games la E3 2012 – O prezentare incompleta…

de: Cătălin Nițu
05 06. 2012

Electronic Arts nu a mai avut de mult o conferinta speciala la E3, iar anul acesta nu au incercat sa strice traditia. Cele 60 de minute de conferinta s-au invartit in jurul a zece producatori, care au prezentat putin peste zece titluri destinate atat consolelor, cat si PC-urilor sau retelelor sociale.

Din pacate, toate “surprizele” au fost scapate pe internet cu zile inainte de prezentare, asa ca nu am avut de a face cu vreo dezvaluire neasteptata.

Show-ul a fost deschis de Dead Space 3, a carui existenta fusese deja confirmata cu aproximativ trei zile inainte de conferinta. Stim clar ca jocul va avea loc pe o planeta inghetata, fapt pe care il stiam de mai bine de jumatate de an gratie unor leak-uri, iar intunericul nu mai este predominant. In schimb am putut vedea si gameplay pe lumina, impotriva unui necromorf imens.

Probabil cea mai mare noutate este prezenta lui Jack Carver, un nou personaj al seriei, care serveste drept partener pentru eroul Isasc Clarke. Acesta este prezent pe tot parcursul povestii alaturi de protagonist si poate fi oricand controlat de un al doilea jucator oricand transformand jocul intr-o experienta cooperativa.

Jocul este programat sa apara in luna februarie a lui 2013.

Madden a fost din nou prezentat pe scena, insa de data aceasta am avut parte doar de un trailer si de anuntul unor noi imbunatatiri pe partea tehnica, precum Infinity Engine, un sistem asemanator cu Player Impact Engine din FIFA, care simuleaza coliziunile intre jucatorii de pe teren generand animatii noi in functie de situatie.

In continuare, Maxis a venit pe scena pentru a prezenta noile jocuri Sim City, primul fiind chiar Sim City Social, un titlu care doreste sa doboare suprematia Zynga de pe Facebook. Sim City, titlul din seria principala a fost insa prezentat in toata splendoarea sa si a primit o data de lansare pentru luna februarie a lui 2013.

Serviciul Battlefield 3 Premium a fost dezvaluit in mod oficial si este disponibil chiar acum pe PlayStation 3. Acesta ofera acces timpuriu la DLC-uri, cei care se aboneaza acum pe consola Sony putand deja juca hartile Close Quarters, desi acestea se vor lansa peste o saptamana pe aceasta platforma.

Saptamana viitoare acest serviciu va veni si pe PC si Xbox 360, care vor putea folosi noul map pack cu o saptamana inaintea celor care il vor cumpara cand va fi disponibil pentru toata lumea. Battlefield 3 Premium costa 49,99$/ si ofera acces la toate DLC-urile pentru Battlefield 3, lansate deja sau care se vor lansa in viitor, plus arme, vehicule si dogtag-uri exclusive.

Nici Star Wars: The Old Republic nu este un titlu tocmai nou, insa a fost prezent in cadrul conferintei pentru a anunta o varianta trial, care ofera posibilitatea tuturor jucatorilor sa testeze acest MMORPG. Acesta va fi evident limitat, si va oferi posibilitatea de a avansa doar pana la nivelul 15, dupa care va fi nevoie de un abonament lunar. Aceasta versiune gratuita se va lansa in luna iulie, alaturi de un update care va adauga nou continut in joc.

Medal of Honor: Warfighter a fost prezent pe scena, insa n-as putea spune ca m-a impresionat in vreun fel. Este intr-adevar un shooter capabil, bazat pe aratosul motor grafic Frostbite 2. Probabil aceasta este si una din problemele pe care le am cu acest titlu, fiind mult prea asemanator cu Battlefield 3 din anumite puncte de vedere. Probabil singura diferenta majora este faptul ca in Warfighter luptele sunt mult mai restranse, vehiculele fiind mult mai putin prezente in acest titlu. Un anunt interesant a fost aditia modului cooperativ in seria Medal of Honor.

Madden si FIFA au fost iar mentionate, insa de data aceasta era vorba despre aspectele sociale ale acestora. Madden va primi un titlu destinat platformelor mobile si retelelor sociale, pentru a avea experienta de fotbal america oriunde, iar FIFA primeste imbunatatiri pe partea de “retea sociala” reprezentata de FIFA Football Club. Se pare ca tot progresul facut in FIFA 12 va fi transferat si in FIFA 13, iar acest lucru va fi valabil pentru toate jocurile viitoare din serie.

Un anunt cel putin interesant este faptul ca licenta UFC este acum in ograda celor de la EA, intrucat THQ au fost nevoiti sa renunte la ea pentru a putea sa ramana pe linia de plutire. In afara de acest anunt nu pot spune ca sunt interesat de astfel de titluri, iar prezenta UFC in cadrul acestei conferinte a venit ca un soi de surpriza, insa o surpriza pe care nu cred isi dorea nimeni sa o vada.

Need for Speed: Most Wanted a fost probabil starul acestei prezentari, intrucat a demonstrat inca odata ca echipa Criterion intelege aceasta licenta si pare sa stie ce isi doresc fanii. Am putut vedea pentru prima data gameplay din noul titlu si trebuie sa recunosc: la prima vedere seamana foarte mult cu Burnout: Paradise. Din fericire, acesta este un lucru bun, intrucat a fost unul din cele mai bune jocuri arcade cu masini realizate vreodata. Vom avea de a face cu un mediu open-world, multiplayer distractiv si integrare cu Autolog 2.0.

Jocul a primit si o data de lansare, stabilita pentru 30 octombrie 2012.

Ultimul, dar nu cel din urma, a fost Crysis 3, care a reusit sa confirme ceea ce stiam deja: avem de a face cu un soi de expansion pentru Crysis 2. Acesta nu este obligatoriu un lucru rau, intrucat echipa Crytek pare a fi destul de talentata pentru a face shootere foarte aratoase, insa nu pare sa sara prea mult de la formula.

Daca ar fi sa compar gameplay-ul din Crysis 3 cu cel din Crysis 2, nu am avea de a face cu prea multe diferente, in afara utilizarii arcului cu sageti. Poate posibilitatea de explorare ale celor sapte zone din New York-ul lui Crysis 3 va aduce mai multa diversitate decat ceea ce am vazut in demonstratia de la conferinta EA. Si acest titlu a primit o data de lansare, ca si Sim City si Dead Space 3, programata pentru februarie 2013.

In concluzie, EA a avut o conferinta destul de plictisitoare, aducand prea multe titluri vechi, jocuri sociale si punand accent pe functii online in detrimentul jocurilor. Este posibil ca asul din manaca acestui mare publisher sa fie generatia urmatoare de jocuri, pentru care sunt dezvoltate in secret mai multe proiecte, insa lipsa noilor platforme din partea Microsoft si Sony nu ii lasa sa prezinte conceptele la care lucreaza. Chiar si asa, EA a avut probabil cea mai dezamagitoare conferinta din 2012.