Cum sa te gaseasca Google – varianta actualizata
Ideea de personalitate online a devenit o prioritate majora pe lista multor experti in SEO – Search Engine Optimization, o realitate provocata in primul rand de politica Google care face presiuni majore pentru a impinge in rezultatele cautarii elemente legate de activitatile online ale oamenilor. Printr-un nou concept intitulat Google Authorship, gigantul din Mountain View vrea sa faca legaturi din ce in ce mai evidente intre continutul de pe diverse site-uri si personalitatile online care promoveaza sau au scris respectivul continut. Acesta este un nou trend pe care nu-l puteti neglija.
Realizarea unui brand personal, online, dar si in viata reala, vine cu beneficii reale in ceea ce priveste construirea si intarirea relatiilor de calitate. Din momentul in care ai un cerc de prieteni printre care parerea ta ajunge sa fie apreciata, recomandarile tale incep sa aiba greutate.
Un studiu al celor de la Nielsen care este sinstetizat in graficul de mai sus confirma exact acest lucru. Faptul ca 90% din oameni au incredere in sfaturile unui prieten cand vine vorba de promovarea oricarui tip de produs este o realitate care nu mai poate fi ignorata. In comparatie, doar 41% din cei intervievati au tentinta sa creada in reclamele afisate printre rezultatele dintr-un motor de cautare – indiferent care este acesta.
Chiar daca nu a fost singurul factor luat in calcul, aceasta statistica scoate la iveala intr-un mod foarte clar de ce Google a ajuns sa prioritizeze retelele sociale. Daca cei care cauta ceva pe Google ajung sa aiba mai multa incredere in a achizitiona acel ceva din rezultatele afisate prin faptul ca sugestiile vin de la cunoscuti, beneficiile sunt incredibile. Cei care investesc in reclama au mai mult de castigat, in timp ce utilizatorii sunt mai multumiti pentru care au luat o decizie informata. De aici porneste conceptul de peronalitate online– solutia celor de la Google pentru a capitaliza ideea explicata mai sus prin intermediul amestecarii rezultatelor personalizate cu cele generate/influentate de cercul de prieteni.
Mai jos explicam in cativa pasi simpli cum puteti profita de aceste trenduri noi in arta SEO.
Google tocmai a realizat cat de importante sunt retelele sociale ca indicator pentru aprecierea calitatii unui website. Ca urmare, avand in vedere ca in cele mai multe cazuri retelele de socializare sunt mai mult axate pe branduri personale decat pe branduri-companii, o personalitate online puternica incepe sa aiba din ce in ce mai mult sens.
Google nu vrea sa masoare doar influenta profilului unui brand pe Twitter/Facebook/Google+, vrea sa ia in calcul angajatii sai, redactorii sai, fanii sau… followers. Ca detinator de site, blog, magazin virtual sau orice altceva online, ia activitatea de management a reputatiei online mult mai in serios si prioritizeaza crearea unui profil puternic pe cateva site-uri cheie de socializare, precum Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn, etc.
Daca nu esti un blog activ, acum este momentul sa incepi. Niciodata nu este prea tarziu. Blogging-ul este o metoda extrem de eficienta de a-ti construi un brand personal. In plus, este o cale catre descoperirea de noi oportunitati, precum scrisul pentru site-uri mai populare, participarea la evenimente, interviuri si nu numai. Toate acestea ajung in final sa poata fi folosite pentru a-ti valorifica din ce in ce mai bine profilul online.
2. Crearea de legaturi intre site-urile de socializare si site-urile pe care scrieti
Prin conectarea profilului de Google+ cu toate website-urile pe care generezi continut, de fiecare data cand un articol va fi afisat printre rezultatele cautarii pe Google, va aparea automat si linkul catre profilul tau online pe site-urile de socializare. Aceasta miscare simpla ar trebui sa fie suficienta pentru a-ti mari plaja de oameni care-ti urmaresc activitatea online. Prin faptul ca oamenii sunt tentati sa faca click pe profilul tau de Google+, ajungi sa ai o influenta mai mare online, iar personalitatea ta ajunge sa fie mai importanta.
In plus, vei avea trafic suplimentar pe continutul generat de tine, deoarece vei influenta oamenii din cercul tau de prieteni. Respectiva influenta va afecta pozitiv ranking-ul profilului de Google+ si al site-ului pe care lucrezi, ca in final toata lumea sa aiba de castigat. Google, de exemplu, promoveaza acest trend cu atata ardoare deoarece genereaza volumuri mari de trafic catre Google+, urmand ca vizitatorii sa fie tentati sa revina din ce in ce mai des.
3. Foloseste Google+ zilnic
Chiar daca e un efort teribil sa faci asta, incearca sa petreci un pic de timp in fiecare zi comentand si partajand continutul de la contactele tale in egala masura cu continutul tau pe Google+. Astfel vei intari legaturi, ceea ce e foarte important. Printr-un efort minim zilnic, treptat iti vei crea un profil online mai puternic.
4. Foloseste unelte pentru a interactiona cu oamenii influenti din nisa ta
In primul rand, identifica jucatorii importanti din industria in care lucrezi. Unelte precum FollowerWonk, Topsy sau FindPeopleOnPlus sunt perfecte pentru aceasta activitate.
In etapa urmatoare, incearca sa le atragi atentia, preferabil fara a-i haitui, raspunzand la fiecare lucru pe care-l spun. Fa un efort pentru a interactiona ocazional cu ei si partajeaza-le continutul in speranta ca la un momentdat vor face la fel. Pe Twitter poti sa-ti creezi liste private de oameni cu care vrei sa interactionezi mai des, de ce sa nu aplici acelasi principiu si cu cercurile din Google+?
Practic, daca ajungi sa ai retweet-uri de la oameni cu peste 10.000 de followeri, ai mari sanse sa-ti amplfici influenta pe retelele sociale. Exact acelasi principiu se aplica si la cercurile din Google+.
O unealta grozava este Google Ripples – aceasta iti permite sa vezi care sunt oamenii influenti cand partajezi un post si cat de departe a avut replici. Captura de mai jos iti arata, de exemplu, cat de departe a ajuns un post legat de lansarea serviciului Google Drive, de acum cateva zile.
5. Angajeaza scriitori cu profile puternice pe retele de socializare
Aceasta este una dintre cele mai importante lectii din online-ul actual pe care trebuie sa o adopti cati mai rapid. Sa gasesti oamenii potriviti este vital. Daca faci greseli cand vine vorba de noii angajati te poate trage inapoi teribil.
Nu te grabi sa angajezi rapid pe cineva, ai un pic de rabdare pentru a gasi pe cineva care este grozav pentru respectivul post. Are efecte mult mai pozitive cand vine vorba de rezultatele pe care le poate genera. Desi aceasta regula era importanta si pana acum, odata cu politica Google de a promova personalitatile online, a devenit vitala. Este mai important ca niciodata sa gasesti pe cineva cu un profil activ pe retele de socializare, care are o audienta proprie si o retea de contacte solida, caci aceasta va fi benefica afacerii tale.
Aceasta legatura cu viata pe retele sociale este un algoritm extrem de bun pentru a promova calitatea in loc de cantitate. Intereseaza-te sa angajezi oameni importanti din domeniul tau de activitate, nu te multumi cu oameni pe care-i platesti putin, dar nu vin cu nimic nou sau bun, si cu siguranta nu te ajuta la popularizarea site-ului sau a serviciilor tale. Pentru continut in limba engleza, dar nu neaparat, Problogger Job Board sau AuthorPress sunt site-uri care te ajuta foarte mult sa gasesti redactori influenti.
In definitiv, daca Google va masura influenta redactorilor tai pe retele de socializare cand prioritizeaza continutul de pe site-ul tau pe rezultate, ar trebui sa faci acelasi lucru in momentul in care cauti sa angajezi pe cineva.
6. Intalneste-te fata in fata cu bloggeri si redactori
Intalneste-te cu oameni in viata reala. Mergi la evenimente din domeniul tau de activitate, incearca sa participi la intalniri de bloggeri. Incearca sa afli unde petrec timpul astfel de oameni si incearca sa-i cunosti. Cel mai eficient este insa sa o faci offline – este mult mai personal.
O unealta interesanta pentru a afla cat de activ esti in lumea reala si in viata virtuala este http://whoretweets.me. Daca esti activ pe Twitter, cu acest site poti vedea cu cati oameni te-ai intalnit fata in fata dintre cei care va dau retweet in mod regulat.
Daca sa-ti construiesti o personalitate online este extrem de important in secolul in care traim, sa iesi in lume si sa cunosti oameni fata in fata este modul prin care sa-ti duci respectiva personalitate la nivelul urmator.
Ce impact vor avea personalitatile online asupra locurilor in care apari in rezultate?
Este greu de aproximat cu precizie impactul pe care il va avea acest nou trend adoptat de Google cu referire la personalitatile online, dar cu siguranta nu este neglijabil. Chiar daca va dura mult timp pana cand aceasta politica sa fie implementata intr-un mod eficient si concludent pentru cautarile tuturor, faptul ca Googe+ deja influenteaza rezultatele personalizate are efect de preview pentru ceea ce urmeaza sa se intample.
Plecand de la aceasta situatie, deja iti poti spori influenta online daca oamenii din cercurile tale sunt tentati sa faca click pe un link de pe Google+ care a aparut inaintea tuturor celorlalte rezultate. Pe acest criteriu, sunt mari sanse ca Google te „premieze” daca esti o autoritate importanta in online.
Google, ca entitate, este constient ca reputatia unui website nu mai este bazata doar pe continutul si link-urile din site. Faptul ca oamenii ajung sa dea tweet-uri cu linkuri mai degraba decat sa scrie pe blog este o stare de fapt. Ca urmare, sa ignori aspectele sociale din rezultatele cautarilor pe termen lung este absurd, mai ales daca vrei sa oferi rezultate relevante la cautari.
Oricum, devine din ce in ce mai evident ca Google se va orienta in aceasta directie pe termen lung. Nu exista nici un motiv sa nu implementezi conceptul personalitatilor online in site-ul tau si sa faci legaturi intre continutul editorial, cel care-l scrie si cel care-l promoveaza pe site-uri de socializare. Din momentul urmator, vei vedea ca activitatea oamenilor tai online completata de influenta cercurilor de influenta va genera trafic avizat si concludent catre site-ul tau. Cel mai bine este sa nu mai astepti si sa te apuci de aceste lucruri mai devreme decat mai tarziu.