Chumby stinge becul – angajatii si-au gasit deja de lucru

de: Alexandru Puiu
23 04. 2012

Desi Chumby s-ar putea nu fie unul din brandurile care sa va aduca aminte de ceva, acesta este numele unei companii si a unei platforme de widget-uri/aplicatii care rula fara probleme pe o multitudine de dispozitive. Printre cele mai sonore parteneriate le-a avut cu SONY, LG, Best Buy si Adobe.

Dupa mai multe etape de tranzitie, CEO-ul Chumby, Derrick Oien, a anuntat ca a sa companie nu mai exista, cel putin nu in forma de pana acum. Desi s-a straduit enorm sa-si reorienteze platforma catre una destinata smart TV-urilor si in ultimii ani a reusit chiar in aceasta directie sa incheie contracte cu LG sau Best Buy, se pare ca investitorii si-au pierdut rabdarea si si-au retras o mare parte din fonduri.

In ceea ce priveste mijloacele, patentele si reteaua care definesc Chumby, momentan nu s-a gasit un cumparator pentru ele, insa… noroc ca macar angajatii au fost reorientati catre Technicolor. Cunostintele acestora din urma vor fi folosite pentru propria platforma de televizoare inteligente a celor de la Technicolor. Oien a afirma cu o doza de regret ca nimeni nu mai este la birourile companiei si ca noua adresa a Chumby este acum Technicolor. Desi platforma in sine va fi functionala pana la vara iar parteneri precum Best Buy sau LG inca mai imping continut proaspat, dupa acel moment nu se stie ce se va mai intampla.

Avand in vedere ca astfel de proiecte la inceput au fost create din pasiune, CEO-ul a afirmat: „Din perspectiva unei comunitati, exista o sansa ca o echipa de oameni sa resusciteze lucrurile intr-un mod diferit”.