Apple raspunde provocarii UE: va mari perioada standard de garantie

de: Alexandru Puiu
03 04. 2012

Totul a inceput anul trecut, cand Apple a fost amendata cu 1,2 milioane$ in Italia in luna decembrie pentru simplul fapt ca nu si-a anuntat anuntat clientii in legatura cu drepturile pe care le au in momentul in care cumpara un produs. Mai precis, Apple a taxat o garantie Apple Care de un 1 de zile, pe langa un an de garantie standard, in contextul in care compania este obligata prin legea europeana sa ofere 2 ani garantie fara costuri suplimentare.

Ca urmare, incercand sa evite procese ulterioare, Apple a anuntat ca perioada de garantie standard pentru produsele vandute de catre companie in Uniunea Europeana va fi de 2 ani, in conformitate cu legea in vigoare. Din pacate, asta nu inseamna ca Apple Care va veni standard pentru 2 ani, in schimb respectivul tip de garantie va fi in continuare disponibila pentru achizitie.

La capitolul probleme cu decizia celor de la Apple, la o privire mai atenta am gasit doua elemente dubioase. Apple va oferi 2 ani garantie doar pentru produsele achizitionate din Apple Store sau de pe site-urile Apple. In schimb, pentru produsele achizitionate de la alte magazine, Apple va oferi un singur an de garantie, cel de-al doilea ajungand in carca unor distribuitori locali, precum iStyle in tara noastra.

Pe langa faptul ca in tarile Uniunii Europene Apple mai trage cu dintii de cateva variatii de la un teritoriu la altul, vor mai exista probleme referitoare la defectele acoperite de garantie. Mai precis, Apple isi va asuma responsabilitatea in conditiile in care defectul sesizat este din fabricatie sau utilizatorul poate demonstra ca nu a fost vina lui…

Este destul de trista fuga de responsabilitate, nu-i asa?