Uncharted 3: Drake’s Deception – In cautarea celor o mie de stalpi [REVIEW]
Au trecut doi ani de la ultima aventura a lui Nathan Drake, insa studioul Naughty Dog nu a stat degaba in ultimii doi ani. Tot acest timp a fost investit in dezvoltarea noului Unchatred 3: Drake’s Deception, care promite sa il poarte pe eroul nostru intr-o noua aventura in jurul lumii. Luand in considerare jocurile precedente, presiunea este destul de mare pe umerii producatorilor, insa daca au reusit sau nu sa isi depaseasca eforturile anterioare veti afla in continuare.
Pe masura ce povestea avanseaza, protagonistul descopera ca ar putea fi aproape de gasirea Iramului, numit si „Orasul celor o mie de stalpi„, pierdut in mijlocul desertului in urma cu mii de ani. Incercand sa lege faptele istorice cu fictiunea, cercetarile arheologice ale lui T.E. Lawrence, cunoscut si sub numele de Lawrence al Arabiei, intra in ecuatie, insa pentru a adauga putina tensiune, scenarista Amy Henning a adaugat si un conflict in mijlocul acestei vanatori de comori.
O grupare secreta, condusa de Katherine Marlowe, o femeie britanica pe cat de inteligenta, pe atat de influenta este pe urmele aceluiasi premiu. Din fericire, Nate si Sully nu sunt singuri in aceasta cursa contra cronometru, alaturi de ei fiind Chloe si Elena, pe care le cunoastem din titlurile precedente din serie, cat si Charlie Cutter, un nou partener de „afaceri”. Din tot acest scenariu nu pot iesi decat secvente de actiune si scenarii memorabile in care personaje bine realizate incearca din rasputeri sa atinga scopul final. Un lucru care ajută foarte mult la avansarea poveștii este integrarea povestii direct in gameplay, tranzitia intre sectiunile jucabile si cele non-interactive fiind insesizabila de cele mai multe ori.
Controlul din Uncharted 3: Drake’s Deception nu sare foarte mult de la formula consacrata in primele doua jocuri. In continuare Nate trebuie sa se ascunda in spatele peretilor si sa isi elimine inamicii folosind o perspectiva la persoana a treia, insa de data aceasta catararea si rezolvarea de puzzle-uri au devenit putin mai importante. Mai mult, echipa de la Naughty Dog a incercat sa combine toate aceste metode de joc, iar rezultatele sunt demne de lauda.
La Smart IT orice platforma de dezvoltare este acceptata. – CEA MAI AMPLA COMPETITIE DE WEB & MOBILE DIN ROMANIA – |
---|
Fanii seriei se vor bucura sa afle ca actiunea nu s-a schimbat foarte mult. Din fericire, nici nu a ramas 100% la fel, intrucat a fost slefuita pentru a adresa anumite plangeri pe care jucatorii celorlalte doua titluri le-au avut. In primul rand armele par a fi mult mai puternice, iar inamicii mai putin rezistenti la acestea. In al doilea rand, reculul se face simtit intr-o maniera evidenta, oferind o provocare mai mare. Nu in ultimul rand, grenadele au primit propriul mini-game, Drake putand sa le arunce inapoi la expeditor, daca jucatorul apasa pe buton in timpul prestabilit. Toate aceste modificari adauga tensiune in confruntarile armate din joc.
Din pacate, armele pe care le avem la dispozitie sunt in mare parte aceleasi. Din fericire, noi metode de eliminare a inamicilor vin odata cu noul sistem de lupta corp la corp. Desi modul in care il controlam pe Drake nu s-a schimbat fata de jocurile precedente, acum orice inamic, oricat de puternic poate fi luat la pumni. Evident, fiecare va cadea mai usor sau mai greu in functie de armura, insa adauga o dinamica interesanta in lupte, jucatorul putand oricand alterna intre arme si lovituri directe. Ce face noul mod de bataie atat de atractiv este faptul ca obiectele presarate prin niveluri precum sticle sau ciocane pot fi folosite pentru a incapacita oponentii.
Trist este ca, inteligenta oponentilor lasa de dorit in multe cazuri. Comportamentul lor dispune de un numar limitat de tactici, iar doar cei care vor juca pe nivelurile de dificultate mai inalte vor simti o adevarata provocare. Individual, fiecare dintre inamci poate fi eliminat destul de usor, insa in grupuri mai mari de doi, acestia sunt cu adevarat periculosi in orice fel de confruntare.
Spre finalul jocului, luptele pot deveni putin repetitive, in mare parte din pricina numarului mic de modele pentru adversar, dar si celor cateva tactici pe care le aplica la nesfarsit. Pentru a nu lasa aceste lucruri sa iasa in evidenta prea mult, Naughty Dog a presarat puzzle-uri destul de complicate pentru a ne face sa stam putin pe ganduri la solutii, dar destul de usoare pentru a nu bloca pe nimeni. De asemenea, foarte multe secvente din joc implica explorarea mediilor, fapt ce distrage putin atentia de la confruntarile armate.
Cei care vor mai mult de la experienta Uncharted, dupa ce termina campania single player, pot sa se afunde in modul multiplayer, care a primit o atentie sporita. Fie ca preferati confruntarile online, in retea sau splitscreen, Uncharted 3 nu va dezamagi. In prim plan intra personajul de multiplayer, care poate fi personalizat dupa bunul plac, dar si seturile de echipament.
Ca in toate jocurile din prezent, avem de a face cu un sistem de progresie, care a fost insa adaptat universului Uncharted. Deblocarea de arme si accesorii pentru acestea se face atat prin avansarea in nivel, cat si prin deblocarea unor seturi de comori adunate in meciurile de multiplayer. Cei care sunt fani ai conceptului Killstreaks, vor gasi noile Medal Kickbacks la fel de interesante, iar boostere-le sunt echivalentele pentru Perks din Call of Duty.
Uncharted 2 a fost probabil cel mai aratos joc de pe console din istorie, iar Uncharted 3 vine si il detroneaza. Naughty Dog a reusit iar sa impinga consola PlayStation 3 aproape de limite, oferind modele foarte detaliate, texturi la rezolutii mari si o atentie la detalii nemaivazuta. Totul este realizat cu o maiestrie fara precedent, iar acest lucru este cel mai evident cand ne uitam la nivelurile prezente in joc. Fie ca Drake este pus in situatia de a evada dintr-un conac inflacarat, sa scape dintr-un vapor care se scufunda sau ca trebuie sa mearga prin desert in cautare de apa, experientele prezentate par cat se poate de credibile. Probabil cele mai impresionante momente din joc sunt acelea in care actiunea nu este foarte alerta, iar camera se departeaza de protagonist pentru a evidentia imensitatea nivelurilor prezente in joc. Daca luam in considerare modul in care a fost realizat oceanul si efectele prezente in joc pentru prezentarea desertului Rub Al’Khali, avem probabil cel mai impresionant joc din punct de vedere vizual din 2011.
Acest joc exceleaza chiar si din punctul de vedere al sunetului. Avem voci de cea mai inalta calitate de la actori talentati (dintre care Nolan North iese cel mai mult in evidenta), muzica de exceptie potrivita fiecarei situatii, dar si o subtilitate rar intalnita in jocuri. Gratie sunetului, alaturi de grafica de exceptie, jucatorii se pot pierde in lumea lui Uncharted ore in sir, fara sa-si dea seama ca de fapt experimenteaza un joc video.