Tehnologia in reclamele de sezon. Ho, ho, ho!

de: Victor Rizescu
19 12. 2011

Mai e cineva care inca nu a observat ca suntem in plin sezon al sarbatorilor de iarna? Buuun, trebuie sa ne obisnuim sa fim bombardati cu „clontopei” (prin metrou), globulete (prin parcuri), crengute (prin piete), luminite (bineinteles, in centru), colindatori (de prin noiembrie), Hrusca (acest Chuck Norris al colindelor romanesti) si neobosita armata de Mosi Craciuni (grasi/slabi, cu sau fara barba).

Ca si cum metodele de tortura de mai sus nu ar fi de ajuns, pe toate posturile TV sau de radio ne ciocnim de SUPER oferte, idei de cadouri, filme, mesaje si, mai ales, reclame care mai de care mai siropoase si mai fals orientate catre spiritul sarbatorilor. Aceasta mobilizare de forte ar trebui sa ne gadile atat sentimentele, cat mai ales portofelele, in asa fel incat macar sfintele sarbatori de iarna sa resusciteze consumul intern. Cu totii stim ca economia trece printr-o perioada mai mult decat nefericita, asa ca producatorii si furnizorii de servicii incearca din rasputeri sa ne intre pe sub piele macar acum.

Daca traiti cu impresia ca acest scenariu de telenovela obosita se intampla doar pe meleagurile noastre, aflati ca el este un fenomen mai mult decat global si ca, probabil, daca am fi descoperit niste civilizatii extraterestre, le-am fi expediat si lor un Mos Craciun, eventual calare pe o caravana de tiruri Coca-Cola.

Ei, cum acest trend trebuie sustinut intens si cat mai atent si subliminal elaborat de la an la an, asa se face ca si anul acesta asistam la o pleiada de spoturi publicitare care mai de care menite sa ne loveasca fix la corazon sau, dupa caz, la Visa, MasterCard, American Express.

Totusi, noi, Playtyech.ro, avem noroc ca nu ne ocupam de sarmale, carne de porc, piftii, cozonaci, mici, gratare, vinuri, sampanii, artificii, petarde si alte asemenea bunatati din meniul traditional romanesc. Noi vom incerca sa va delectam retina cu niste oferte un pic mai inteligent exprimate si menite sa sporeasca consumul de gadget-uri acum, in pline sarbatori.

Prima si cea mai noua tentativa de persuadare in spiritul sarbatorilor ii apartine unei adevarate vedete a anului 2011: Siri. Gigantul Apple se bazeaza pentru acest Craciun pe formula: Siri+Mos Craciun=Love => vanzari iPhone 4S ->∞

Daca sunteti pasionati de gaming, atunci aveti grija cat timp petreceti jucandu-va si, mai ales, aveti grija ce va doriti, ca s-ar putea sa si primiti.

Bestbuy ar vrea sa il scoata la pensie pe Mos Craciun, eventual cu putin ajutor din partea feminina.

Nu conteaza cat de penibil suna, dar toata lumea merita de Craciun un smartphone impachetat de cei mai… roz spiridusi din lume.

Ce ne-am face fara gadget-uri, mai ales cand le putem cumpara pe toate la oferta si, eventual, ne mai scot si din belele?

Gigantul Ebay ne prezinta propria versiune asupra colindelor de Craciun, cu riscul de a genera cateva tensiuni in sanul familiei.

Odata cu nebunia smartphone-urilor cu ale lor functii all in one, sistemele de navigatie si-au cam pierdut din adepti. Garmin incearca sa isi resusciteze vanzarile printr-o colinda inedita care scoate in evidenta problemele telefoanelor cand vine vorba de GPS.

Mai mult decat oricand cu totii avem nevoie de internet indiferent unde ne-am afla. Pana si Mos Craciun trebuie sa fie online in seara in care livreaza cadourile.

Cand vine vorba de „gadget-uri” ceva mai mari, cei de la Mercedes au dus munca de lamurire cu Mosul sa renunte la sanie si uite ce a iesit.

Incercand sa nu ramana mai prejos, Audi ne prezinta un scenariu nu tocmai fericit pentru o familie in ajunul Craciunului. Dar avand in vedere design-ul si dotarile cum poti sa iti acuzi parintii ca nu rezista in fata unui asemenea „gadget”.

Daca pana acum am tratat partea mai putin „emotionala” a cadourilor de Craciun, mai jos va propunem o idee de cadou/reclama pe cat de non-tehnica, pe atat de atractiva. Ar fi fost pacat ca tocmai de Craciun sa le fi uitat pe doamne.

Reusite sau nu, majoritatea reclamelor demonstreaza interesul tot mai crescut al producatorilor sa isi promoveze gadget-urile in acord cu atmosfera specifica sarbatorilor de iarna.

Vanzarile efective pe care le vor inregistra jucariile sau serviciile tehnice anul acesta depind in primul rand de bugetul cumparatoriilor, de aplecarea acestora spre tehnologia de ultima ora si, nu in ultimul rand, de maiestria oamenilor de marketing.

Asteptam cu nerabdare sa vedem cum se vor duela in oferte si vanzatorii locali de gadget-uri si nu numai. Mai mult ca sigur speranta unor vanzari ceva mai mari sta in ofertele magazinelor online. Asta pentru ca offline-ul va fi dominat fara doar si poate de mega, super, extra oferte la adidasi de porc, carnaciori, cozonaci si alte „jucarii” mai mult gustoase decat tehnice. Ho, Ho, Ho!!!