Mass Effect 2 pentru PS3… o portare grabita! [REVIEW]
Unul dintre cele mai bune jocuri ale anului trecut a fost Mass Effect 2. Aplaudat si primit de fani extrem de bine, acesta a reusit sa fie un succesor pe masura asteptarilor, dovedind ca cei de la BioWare pot realiza ceva care sa incante pana si pe cel mai critic fan. Totusi, acest titlu avea o mica hiba… era exclusiv pentru platformele Microsoft. Eviden,t ma refer la Xbox 360 si Windows, alte console plangand dupa un titlu de o asemenea natura. Dupa o asteptare de cateva luni bune dupa lansarea oficiala a jocului, Mass Effect 2 si-a facut aparitia si pe PS3. Motivul pentru care multi fanboys si-au dat arama pe fata pe forumurile BioWare si au inceput sa blameze compania pentru alegerea … cel putin dubioasa in ochii lor, alegere prin care detinatorii de PS3 primeau un pachet aproape complet al jocului, acest continand DLC-uri si continut exclusiv pentru consola in cauza, in timp ce PC si Xbox-ul au fost nevoiti sa plateasca pentru DLC-uri. In fine, toata aceasta discutie probabil este pentru o alta data, ceea ce este interesant este faptul ca astazi am ocazia sa vorbesc despre Mass Effect 2 pentru PS3.
Nu cred ca isi are locul un review extrem de complet in acest caz, deoarece povestea jocului nu isi are obiectul discutiei. Aceasta se poate gasi in orice review generalist care explica cum Sheperd a salvat galaxia, inca odata, in stadiu de clona, si cum Normandy este reconstruita, ca un mic rezumat sa zicem. In fine, obiectul in cazul de fata este Gameplay-ul, continutul de pe disc si grafica jocului. Incepem cu ceea ce toata lumea vrea sa afle, si anume grafica.
Sincer sa fiu, ma asteptam la mai mult. Nu spun ca este rau, nu spun ca exista probleme grave, doar doresc sa subliniez ca se putea mult mai mult. Grafica generala arata bine, nu exista nici o indoiala din acest punct de vedere, doar ca anumite probleme, care pe varianta de Xbox nu le-am intalnit sunt prezente aici. Ce anume? Sa inceapa lista:
1 Texturi care se incarca greu, lucru inacceptabil pentru un joc care a avut ceva timp sa se maturizeze.
2 Poligoane care nu se imbina acolo unde trebuie, rezultand in baletarea personajului in geometria de nivel.
3 Sincronizare defectuoasa, atat a sunetului cu focul armei, cat si a vocilor cu buzele personajelor.
4 Blocari repetate ale personajului in arhitectura de nivel, uneori aceste blocari rezultand in exploituri, buguri de genul: “Ehh… am tras prin zid”
5 Intarzieri ale animatiei, atat in timpul miscarilor faciale cat si in gameplay-ul efectiv, acest lucru fiind extrem de uzual mai ales in camp deschis.
Cam astea sunt probleme majore pe care le-am intalnit din punct devedere grafic, totusi, si subliniez asta, nu sunt atat de frecvente, doar ca atunci cand au loc pot face jocul sa arate ca un titlu de pe vremea lui Duke 3D. Aceste probleme umbresc valoarea acestui titlu si pot taia pofta unora dintre voi. Pe langa asta, daca esti un perfectionist si doresti ca jocul sa se miste superb, o sa ai ceva surprize. Recunosc ca cei de la BioWare au facut aceasta portare in graba la comanda mai marilor de la EA, in urma pateneriatului “fulger” cu Sony, dar se putea mult mai bine. Au ceva experienta cu acest sistem, iar Dragon Age, atat primul joc cat si al doilea, nu au avut atatea sughituri precum acest titlu. Chiar si asa, grafica arata bine, chiar mai bine in unele locuri fata de Xbox 360, demonstrand puterea grafica a consolei. Dupa cum am spus si mai devreme, imi este greu sa trec cu vederea problemele amintite mai sus. Multe dintre acestea, se pare, urmeaza sa fie indepartate la viitorul patch al jocului, totusi portarea este destul de veche, iar BioWare are o bulina neagra in aceasta privinta.
Totusi cel mai important element in acest joc sunt deciziile tale. Acestea nu numai ca influenteaza modul cum te vad cei din echipa, dar iti schimba si firul povestii. Practic aceasta se desfasoara in functie de ceea ce faci sau zici anumitor personaje. Au fost incluse in joc pana si reactii rapide, tocmai pentru a te antrena mai mult in gameplay. In anumite conversatii acestea vor aparea ca un click de mouse sau apasare de buton, astfel putand influenta si deciziile coechipierilor, nu numai ale tale. Se pare ca BioWare sa gandit la toate. Mai ales ca deciziile tale vor dicteaza cum va arata lumea din Mass Effect 3, asa ca pastrati salvarile.
Sunetul in aceasta portare nu a ramas nealterat, ba mai mult, au fost adaugate voci noi datorita DLC-urilor. Acesta nu numai ca este de o calitate exceptionala, dar, actorii vocali au reusit sa redea fiecare emotie intr-un detaliu, ce mai rar il intalnesti intr-un joc. Te pierzi fara sa iti dai seama in poveste, aceasta fiind o trasatura caracteristica celor de la BioWare. Nivelul de implicare este datorat in mare parte scriptarii sunetului in momente cheie. Muzica porneste atunci cand trebuie, actorii nu se mai trezesc vorbind tampenii prin mijlocul unei statii spatiale, iar replicile sunt atat de bine redate incat uiti la un moment dat ca esti intr-un joc. Ca sa va faceti si dumneavoastra o idee Mass Effect 2 a avut 90 de actori vocali ce au jucat 546 de personaje si are peste 31.000 de replici.