InFamous 2: Un joc „electrizant” [REVIEW]
Probabil multi dintre voi stiti cum stau treburile cand vine vorba de continuarile jocurilor, foarte putine reusind sa aduca imbunatatiri si sa pastreze, acel element de „fun” din jocul anterior. Majoritatea merg pe o reteta care are ca scop doar profitul financiar si ne trezim cu niste jocuri mizerabile sau in cel mai bun caz jocuri ce aduc anumite imbunatiri fata de titlul precedent, dar sunt lipsite de farmec, sau chiar deviaza prea mult de la formula originala. In orice caz, continuarile bune se pot numara pe degete. Dar hai sa vedem din ce categorie face parte Infamous 2, un titlu care mi-a lasat un gust amar inca din primul trailer, mai ales din cauza schimbarii personajului principal, atat din punct de vedere vocal, cat si vizual. Este Infamous 2 o continuare buna ce va creea o serie de succes, sau este doar un rebut ce doreste sa stoarca ceva verzisori din buzunarele fanilor primului joc?
Pentru a intelege bine povestea lui Infamous 2 este nevoie de cateva cunostinte despre primul joc, iar ca sa nu ne dam cap in cap ca nu intelgem nimic, voi face un scurt rezumat al titlului precedent. Avem una bucata erou principal pe nume Cole, care se trezeste cu o mutatie ce ii da super puteri bazate pe energie electrica. Practic este ca o baterie ce descarca electricitate in toate directiile. Bineinteles ca el va deveni salvatorul unui oras distrus iar totul depinde de jucator, avand la dispozitie un sistem moral destul de interesant. Cum spune americanul “to make a long story short”, voi trece direct la final, Cole in bate pe asa zisul baiat rau Kesler, povestea se termina in pom, iar eu sunt multumit de cei de la Sucker Punch. Pana la urma aflam ca de fapt Kesler nu este baiatul rau, ci inamicul este de fapt o entitate ce poarta denumirea The Beast si doreste sa distruga toata rasa umana.
Pentru ca nu se poate vorbi de o continuare fara a o compara cu predecesorii ei, va voi aminti (celor care au jucat primul joc) cat de multe buguri avea Infamous, unele dintre ele fiind extrem de deranjante. Cu toate ca multe au fost indepartate prin patch-uri, jocul a ramas in istorie pentru momentele enervante si penibile de care aveai parte in timpul gamplay-ului. Sucker Punch si-au invatat lectia ca un catelus cuminte si n-au mai facut aceleasi greseli. In Infamous 2 lupta nu mai este atat de repetitiva, Cole numai sare de parca ar fi in spatiu, iar in general fizica jocului a fost imbunatatia. Totul este acum mai fluent, iar sariturile si cazaturile lasa aceea senzatie de impact atat de asteptata.
Desi Infamous 2 este un sandbox game (adica acel gen de joc unde poti sa umbli pe unde vrei), nu poti sa umbli pe unde vrei. Ca sa explic: Cole are nevoie de electricitate pentru a-si incarca bateriile, iar problemele vin atunci cand se afla in anumite portiuni ale orasului care nu sunt racordate la „Enel”. Solutia in primul joc era coborarea in sistemul de canalizare al orasului si electrocutatrea unui generator, insa acum lucrurile stau putin diferit. Cole are acum posibilitatea de a creea un fel de racheta electrica controlata mental care poate porni generatoarele. Dupa finalizarea acestui proces apar cateva valuri de inamici enervanti, fapt ce devine cam repetitiv dupa un timp.
InFamous 2 este controlat de alegerile tale morale. In functie de ele poti debloca misiuni si puteri prin care vei evolua ca personaj. Diferenta fata de primul joc este ca acest sistem pare sa evolueze in jurul personajului, nu in jurul alegerilor tale, iar acest lucru este foarte bine implementat in gameplay. Puterile sunt deblocate in functie de latura aleasa (malefica sau buna), iar ele sunt strans legate de progresia in joc.
Una din cele mai interesante noutati in InFamous 2 este sistemul de creatie. Poti experimenta cu motorul jocului, asemeni altor jocuri Sony precum Little Big Planet, astfel putand creea misiuni ce pot fi accesate de comunitate. Jocul ofera in acest fel accesul la o multitudine de unelte de creatie si la niveluri „custom”. Poti face gameplay-ul sa fie cu adevarat aparte, motiv pentru care aici pot spune „jos palaria”. Cat depre dificultatea crearii un nivel, aflati ca nu exista. Este extrem de usor si placut sa iti alcatuiesti propria misiune de la zero.
InFamous 2 este cu adevarat un pas inainte, unul mare chiar. Cu o poveste foarte bine pusa la punct, un gameplay reparat si noi adaugiri plus un update grafic de exceptie, cei de la Sucker Punch par sa fi descoperit reteta pentru o continuare buna. Pentru toate acestea Playtech ii acorda un 8.8, dar cu o mica precizare pentru producatori: adaugati va rog putina diversitate cand vine vorba de alegerile morale! Ce ar fi daca ar exista o cale de mijloc intre ingeras si necuratul in persoana?