HP vinde scump concurentul pentru iPad

de: Alexandru Rizea
08 07. 2011

Citeam la un momen tdat ca pentru ca o tableta sa fie un concurent serios pentru iPad trebuie sa faca acelasi lucru, dar sa se vanda mai ieftin, daca nu chiar mult mai ieftin. Pentru a analiza care este situatia cu noul TouchPad de la HP, baietii de la iSuppli au demontat noua tableta si au facut un tabel extrem de concludent cu pretul fiecarei componente din interior.

Scopul? Pentru a calcula cat costa de fapt un TouchPad si ce cota de profit are HP la fiecare produs vandut. Chiar daca este extrem de greu sa realizezi un raport real legat de pretul fiecarei bucatele dintr-un produs, tinand cont ca acelasi algoritm a fost aplicat si la iPad, iar pretul de constructie este acelasi prima impresie este HP are cam multa incredere in tableta companiei.

Mai exact, daca un iPad de 32Gb cu modul 3G costa 326$, ca pret de productie bazat pe componente iar un TouchPad de la HP, care este disponibil exclusiv WiFi, costa 328 de dolari, in timp ce pe raft cota de profit pare apropiata e suficient sa spunem doar ca HP este neinspirata la stabilit preturi.

Nu de alta, dar, tinand cont ca lansezi un dispozitiv care are extrem de multe in comun cu iPad-ul primei generatii in ceea ce priveste grosimea, modelul de panou, bateria si singurul element de actualitate este procesorul si sistemul de operare, ii va fi aproape imposibil TouchPad-ului sa devina un concurent serios pentru nou iPad.