Diablo III Beta – Impresii la rece despre un joc fierbinte

de: Cătălin Nițu
06 10. 2011

Jocurile Blizzard sunt mai mult decat simple titluri care ajung pe rafturile magazinelor. Acestea sunt adevarate fenomene, care apar odata la ceva vreme. Anul trecut StarCraft 2 ne-a schimbat conceptia despre jocurile de strategie, oferind o campanie Single Player neobisnuit de complexa si un mod Multiplayer neasteptat de bine finisat.

Ei bine, acum ca StarCraft si-a primit continuarea, a venit randul altei licente Blizzard sa iasa la inaintare: Diablo. Desi cel de-al treilea titlu care poarta acest nume a fost anuntat de ani buni, iar cel mai recent joc al seriei  lansat a fost expansion-ul pentru Diablo II in 2001, popularitatea acestei licente nu a scazut si pare sa fie mai puternica decat a fost vreodata in trecut.

Am pus mana pe versiunea beta a acestui joc mult asteptat, l-am dus la bun sfarsit si acum sunt pregatit sa discut putin despre lucruri mai putin concrete cand vine vorba de skill-urile personajelor sau diferentele dintre clase, ci mai degraba pentru a prezenta noutatile pe care noul joc le-a adus fata de predecesorii sai.

In primul rand, trebuie mentionat ca jocul este o experienta 100% online. Fie ca vrei sa joci singur, fie ca vrei sa te conectezi cu prietenii pentru o experienta cooperativa, Diablo III necesita o conexiune la internet. Asemeni World of WarCraft, jocul instalat pe hard disk-ul computerului este un simplu client, iar jocul propriu zis se gaseste pe serverele Blizzard. Probabil ca va ganditi ca aceasta decizie a fost luata numai pentru a combate pirateria, insa adevarul este ca le ofera celor de la Blizzard sansa de a imbunatati jocul oricand, cu interventii minime.

Nu numai ca anumite aspecte ale jocului pot fi modificate foarte rapid printr-un update pe partea de servere, dar acest sistem poate sa elimine trisorii. Foarte multi jucatori de Diablo II clonau obiecte sau isi editau personajele offline, iar apoi mergeau online pentru a strica placerea altora. Avand control deplin asupra evenimentelor din joc, Blizzard poate sa monitorizeze mai atent ce se petrece pe serverele sale si poate sa detecteze orice intruziune. Mai mult, personajele nu se gasesc offline nicaieri. Acestea sunt stocate in cloud, si pot fi accesate de pe orice computer.

Pentru a putea juca, un cont de Battle.net valid este absolut necesar, insa dependenta de Blizzard aduce o limitare destul de urata: poti avea maxim 10 personaje in orice moment pe un singur cont. Pentru utilizatorul de rand este mai mult spatiu decat si-ar dori vreodata, insa pentru cei care obisnuiesc sa experimenteze, ar putea putin restrictiv.

Clasele de personaje sunt cinci la numar, si toate sunt accesibile prin intermediul sesiunii de beta. Jucatorul poate opta pentru genul fiecarei clase dintre Barbarian, Demon Hunter, Monk, Witch Doctor sau Wizzard, avand posibilitatea de a crea un personaj feminin sau masculin. Diferentele sunt pur si simplu cosmetice, si nu influenteaza avansarea joc.

Din fericire, deciziile pe care le iei in joc nu mai sunt deloc o problema, intrucat Blizzard a modificat sistemul de progresie al personajelor destul de drastic. Nu mai este necesara investirea de puncte pentru atributele Stregth, Dexterity, Agility, Vitality sau Energy. Acestea sunt imbunatatite automat cand jucatorul atinge un nou nivel, iar alegerea abilitatilor speciale este acum floare la ureche. De la inceputul jocului si pana la atingerea nivelului 30, personajele deblocheaza lacasuri pe care se pot atasa skill-uri. Skill-urile la randul lor sunt deblocate odata cu avansarea in nivel, iar efectele lor evolueaza odata cu jucatorul. Ajuns la nivelul 30 poti atasa pana la sase abilitati active si trei pasive in orice moment, ceea ce va diferentia fiecare personaj de un altul.

Jucatorul poate alege aceste skill-uri dupa bunul plac si le va putea schimba efectele adaugand Runestones. Stilul de abordare al situatiilor poate astfel varia de la personaj la personaj, fiecare utilizator avand sansa de a realiza un erou unic in joc.

Evident, echipamentul creaza o alta ocazie pentru variatie, fiecare clasa de personaje avand la dispozitie atat obiecte obisnuite, gasite prin lumea jocului, cumparate sau faurite de artisani, cat si obiecte specifice. Pentru a putea face schimb de obiecte sau chiar bani, Blizzard a deschis o piata de licitatii, unde oricine poate vinde sau cumpara obiecte puse la vanzare de alti jucatori. Interesant este faptul ca Blizzard a oferit chiar sansa de a folosi bani reali pe serviciul de Auction House.

Pentru a limita problemele jucatorilor, Blizzard a ales sa imparta toti bani de pe un singur cont de Battle.net intre toate personajele. De asemenea, Stash-ul este acum la comun, iar inventarul a fost complet schimbat. Aceste lucruri faciliteaza schimbul mai usor de echipament intre personajele aceluiasi jucator, in timp ce ii atrage acestuia atentia mai mult pe gameplay si mai putin pe micro-management. Tot aici ajuta si cele trei obiecte magice pe care le gasim in cadrul primelor cateva quest-uri: Cauldron of Jordan, Nephalem Cube si Stone of Recall.

Fiecare dintre acestea adauga o functie pe care probabil ne-am dorit-o inca din Diablo II, insa vin cu propriile dezavantaje. Cauldron of Jordan poate transforma obiectele in valoarea lor in aur, actiune echivalenta cu vanzarea obiectelor respective la un comerciant. Nephalem Cube transforma obiectele in materie prima pentru realizarea de echipament nou, iar Stone of Recall face un Portal catre cel mai apropiat oras. Din pacate, Nephalem Cube, spre diferenta de Hodradric Cube din Diablo II, nu mai poate tine alte obiectein interiorul sau, acesta devenind un simplu buton din meniu. De asemenea, Stone of Recall are nevoie de un timp de incarcare inainte de a transporta jucatorul in oras.

Desi beta-ul nu dureaza prea mult in termeni de ore de gameplay, rejucabilitatea sa este destul de ridicata. Chiar daca ai jucat odata sau chiar de doua ori acest beta, care este practic partea de inceput a jocului, daca vrei sa testezi o alta clasa de personaje nu te vei plictisi sa auzi din nou aceleasi replici ale NPC-urilor. Asta probabil pentru ca partea de poveste este ceva mai bine realizata decat in titlurile precedente. De asemenea, evenimentele legate de poveste sunt ceva mai dinamice, iar vocile alese pentru personaje sunt destul de bine alese.

Daca va intrebati cum este gameplay-ul, ei bine, probabil stiti deja raspunsul la aceasta intrebare. Este in mare parte neschimbat. Interfata, insa a primit o modificare semnificativa, fiind acum o combinatie de Diablo II cu World of Warcraft. Grafica, din pacate nu pot spune ca este extraordinara, insa este functionala pentru ce fel de joc se vrea a fi Diablo III. De asemenea, trebuie sa mentionez ca beta-ul nu a oferit optiuni pentru a activa cele mai intalte capabilitati grafice ale jocului.

Desi sunt mult mai multe de spus despre Beta-ul din Diablo III, va voi lasa pe voi sa descoperiti restul. Blizzard trimte zilnic noi chei de acces utilizatorilor de Battle.net, asa ca poate in curand in casuta de e-mail veti gasi o surpriza. Concluzia este ca Blizzard a reusit inca odata sa modifice formula consacrata in jocului precedent din serie, in timp ce a reusit sa multumeasca majoritatea fanilor.