Cum isi mentine Apple cota de piata la tablete ?
Conform unui memo intern, Apple si-a propus sa vanda 40.000.000 de iPad-uri in 2011, iar pentru a isi atinge acest scop nimic nu este mai important decat asigurarea unui flux fluent de panouri.
Compania investeste sume de nivelul mai multor miliarde de dolari in display-uri, iar in acest moment detine 60% din capacitatea globala de productie. Chiar daca producatori importanti de tablete, precum Motorola, HP sau RIM, nu au inca probleme cu livrarile comenzilor, companiilor mai mici le este aproape imposibil sa respecte termenele de livrare. Daca ar fi sa luam in calcul producatori importanti de astfel de display-uri, precum Wintek sau TPK, fabricile lor efectiv nu creeaza produse la fel de repede pe cat le cumpara Apple.
Ca urmare a acestui val de achizitie, compromisul pe care il fac integratorii este sa foloseasca ecran de calitate mai slaba, care sunt construite pe baza de pelicula pentru afisaje decat pe baza de sticla (vezi iPad). In cazul telefoanelor sau PMP-urilor acesta nu este un handicap foarte mare, insa in cazul tabletelor integrarea unui display pe baza de pelicula capacitiva scade vizibil calitatea produsul finit.
Sursa: DigiTimes