Cum isi achita Acer si Asus eroarea Intel in fata cumparatorilor

de: Luminița Nițoiu
07 02. 2011

Dupa cum stiti, Acer si-a facut un plan de actiune cu privire la produsele afectate de eroarea Intel, iar astazi avem si un raspuns oficial cu detaliile de procedura.

Concret, “utilizatorii care au achizitionat un sistem afectat pot alege ca service-ul Acer sa repare unitatea, imediat ce Intel va furniza chipset-urile modificate. O alta solutie pentru utilizatori este contactarea retailer-ului de unde au achizitionat produsul, pentru a returna unitatea si a alege un alt model Acer”, precizeaza oficialii companiei.

Acer a oprit livrarea de produse afectate, cum de altfel au anuntat si alte companii.

Asus, de asemenea, a retras de la vanzare produsele afectate, iar cumparatorii care deja au intrat in posesia unui astfel de produs au posibilitatea returnarii acestuia. Compania are o pagina de suport cu toate amanuntele de procedura si a infiintat o serie de linii telefonice speciale pentru probleme de service.

Potrivit Asus Romania, in tara noastra nu au ajuns laptopuri afectate, problema fiind limitata doar la nivelul placilor de baza.

Intel are o pagina dedicata pentru verificarea produselor cu afectate de eroarea pe care a strecurat-o pe piata. instructiuni specifice pentru a determina ce PC-uri sunt afectate

Intel a anuntat in urma cu o saptamana descoperirea unei erori de design intr-unul dintre chip-urile suport ale chipset-urilor Intel 6 series. Eroarea identificata este la nivel de hardware si necesita inlocuirea chip-ului de pe placa de baza. In unele cazuri, porturile Serial-ATA (SATA) din chipset se pot degrada in timp, reducandu-se performanta sau functionalitatea echipamentelor conectate prin intermediul SATA, cum ar fi hard disk-urile sau unitatile optice DVD. Aceasta eroare afecteaza doar porturile SATA 3 Gb/s, nu si  SATA 6 Gb/s, a precizat compania.