Captain America Super Soldier – Un joc cu super eroi destul de reusit

de: Andrei Ene
10 08. 2011

Am precizat cred, ce dezastru a fost filmul Green Lantern, nu? Ehh,  a fost un fiasco total, dar pana la urma am reusit sa trec peste si sa merg sa vad si Captain America…si ghici ce? Chiar mi-a placut! Da sunt fan Steve Rogers si ii cunosc toata povestea, dar asta este alta discutie pe care daca o incep s-ar putea sa nu ii mai pot pune capat. In orice caz mi s-a parut un film deosebit chiar daca avem doar un strop de incredere ca va fi un film bun. Dar sa trecem la ce ne intereseaza mai mult in momentul de fata, si anume jocul. Mi-a picat in maini, nu de mult, si jocul Captain America asa ca, haideti sa vedem impreuna ce este de capul lui.

Am fost sceptic si vis-à-vis de joc, cum am fost si fata de film, mai ales avand in vedere ca eroii benzilor desenate nu primesc foarte des jocuri bune, iar pe deasupra ma incadrez si in categoria fanilor de benzi desenate si am o atentie deosebita la portarea lor ca jocuri. Desigur, asta insemna ca la cea mai mica imperfectiune eram pregatit sa tai in carne vie. Partea surprinzatoare loveste din nou, Captain America Super Soldier nu este un joc rau. Da, copiaza capitole intregi din Arkham Asylum, dar copiaza bine si de la cine trebuie daca e sa fim sinceri. Captain America a primit un joc bun, cu mecanici destul de bine realizate si cu un sentiment general mai mult decat placut. Ne pare rau Ironman, tu nu ai avut asa mult noroc.

Povestea poate multi nu ati mai auzit-o pana acum, posibil doar cei care au urmarit seria animata si benzile desenate. Al nostru capitan trebuie sa-l opreasca pe Red Skull, care este un fel un caracter opus al eroului, asta datorita faptului ca au cam aceleasi abilitati, doar ca serul Super Soldier evidentiaza trasaturile unui individ. Practic rau devine super rau si bun devine super bun, totul reflectat in aspectul fizic al consumatorilor. In fine ati prins ideea, cei doi sunt un fel de Jekyll si Hyde.

Misiunea lui Cap este sa-l impiedice pe Red Skull de la lansarea unui atac distructiv asupra lumii. Povestea cred ca este destul de bine facuta pentru a multumi pe toata lumea, fiind si presarata ici si colo cu referinte la banda desenata. Iar cat despre redarea in plan narativ a actiunilor si descoperirilor tale, pot spune ca este bunicica.

Acum parca va aud tipand cum ca eu am zis ca e o copie Arkham Asylum. Sa explic si bucata asta. Preia mecanici de joc din Batman, dar asta nu il face o copie, mai ales ca mecanicile de joc imprumutate sunt implementate chiar bine. Nu vad nici o problema in aceasta situatie, daca te inspiri dintr-un joc foarte bun, si faci treaba cum trebuie, asta insemna mai multe jocuri bune pentru noi. Cel mai mult seamana cu Batman la capitolul sistem de lupta, bineinteles asta nu insemna ca o sa il vedeti pe Cap aruncand cu batarange si altel nebunii de gadgeturi. Al nostru Cap are un scut, un pumn si un picior, arme care sunt mai mult decat eficiente. Secventele de stealth in care trebuie sa te furisezi sa-i dai un scut in cap inamicului sunt si ele prezente, dar in cea mai mare parte a timpului trebuie sa cocosezi cu bataia inamici care, din pacate, sunt cam prea slabi in comparatie cu tine. Bine, acestia macar compenseaza prin numar. Sistemul de upgrade este prezent si aici, astfel fiind posibila deblocarea de noi abilitati, ce vor reimprospata mecanica generala a luptei, avand multiple posibilitati de combo-uri sau upgrade-uri ce le vei obtine in timp.

Totusi, lupta este cam repetitiva, asta din cauza ca este de multe ori prea usor sa te bati cu hoardele de inamici, iar pe langa asta mai ai si un „power bar” ce se incarca in timpul luptei, care,  mai diversifica putin gameplay-ul, oferindu-ti posibilitatea de a efectua un combo special ce are si secvente cinematice  interesante, ca de exempul lovirea in mod reptetata cu pumnul a unui amarat de inamic. In schimb in boss fights power bar-ul incarcat in prealabil devine o necesitate, bossi au o viata prea mare si cedeaza al naibii de greu. Asfel o sa aplici ceva trozneala la ei. Power barul nu este bun numai la lovit, dar si la controlat adversari de talie mai mare, acestia avand arme destul de puternice atasate,poti astfel folosi armamentul acestora. Si asta nu e tot, daca iti place sa vezi cum zboara constant agenti Hydra in jurul tau, se activeaza modul Super Soldier in momentul in care bara este consumata continuu, iar tu intrii intr-un mod slow-motion  in care devii mult mai puternic.

Arhitectura de nivel este si ea repetitiva, in schimb exista posibilitatea de a te intoarce oriunde la orice moment al jocului. Exista si obiecte colectabile ce ii dau noi abilitati lui Cap, iar pe langa asta le poti folosi si pentru deblocare costumelor aditionale pentru al nostru super erou.

In schimb fizica implementata pentu miscarile lui Cap este cam rigida, fiind chiar ciudata in anumite puncte. Monotonia intervine dupa deblocarea abilitatilor si upgrade-urilor pentru lupta, jocul fiind chiar prea usor la capitolul hoarde de inamici. Iar aici animatia nu face decat sa ne afunde si mai mult in acest sens, fiind foarte limitata si pe deasupra super soldatul nostru se misca ca un robot ruginit. Se putea si mai rau, dar bineinteles si mai bine. Macar secventele de platforming sunt bine realizate, Cap fiind foarte fluid in miscari aici, chiar daca majoritatea sunt bazate pe quick time events ceea ce ma enerveaza la culme.

Captain America avut ceva de suferit din cauza vitezei cu care a fost realizat, mai ales la partea grafica. Texturile 2D sunt la ele acasa in joc, ca sa numai zic ca apar si din senin, iar animatiile personajelor sunt cam rigide. Nu sunt neaparat foarte deranjante, dar distrag atentia destul de mult. Iar exploziile numai explozii nu sunt, mai degraba le pot numi niste flacari amarate puse prost pe ceva ce ar fi trebuit sa explodeze. Dar aspectul cel mai infricosator, si spun asta la propriu, consta in ochii personajelor. Arata ca ochii unor papusi posedate, sunt total lipsiti de viata si te fac sa crezi ca joci o varianta cu zombie a jocului. Per ansamblu experienta vizuala nu o pot numi decat cel mult mediocra.

Nici actorii vocali nu si-au dat prea mult interes. Chris Evans a realizat vocea lui Cap, pacat ca nu se observa. Replicile sunt de asemenea mediocre, dialogurile lasadu-mi un gust foarte amar si dovedind ca, probabil, si scenariul a fost facut in graba. In schimb muzica suna chiar bine. Este implementata foarte bine, adaugand un plus de emotie jocului. Exista o coloana sonora pentru fiecare stare emotionala in joc, ca de exemplu, in timpul unei lupte vei avea o nota muzicala ce iti creste adrenalina.

Cei de la SEGA nu au facut o treaba prea nasoala in a reda esenta primului Avenger, mai ales ca vorbim de un titlu low budget. Avand in vedere ce catastrofe de jocuri s-au scos dupa filme…pot sa spun ca Captain America Supe Soldier este un joc decent, chiar bunicel, drept pentru care Playtech ii acorda un 7,3.