Amazon e „in nori”
Serviciul cloud a fost creat tocmai cu scopul de a suplini siguranta datelor salvate pe servere sau computere personale atat pentru companii, cat si pentru utilizatori sau, in anumite cazuri, de a le inlocui. Ideea era ca firmele mici, de exemplu, sa nu isi achizitioneze echipamente si licente software, ci sa isi faca treaba direct online, platind licente lunare pentru programele pe care doresc sa le foloseasca. In acest fel, se obtine o economie mai mult decat substantiala pentru cei care incep un business.
Aceasta indisponibilitate a avut doua repercursiuni asupra utilizatorilor si numai. In primul rand, increderea in acest tip de serviciu a scazut. Avand in vedere ca un gigant software ca Amazon are o astfel de problema, nu este exclus ca si Microsoft sau altii de talie similara sa intampine aceeasi situatie.
De asemenea, suntem destul de siguri ca atat utilizatorii, cat si companiile care ofera acest tip de serviciu au avut suficient de invatat.
– Vina este de ambele parti, iar Amazon va trebui sa isi revizuiasca siguranta datelor. Bineinteles, utilizatorii finali vor trebui sa isi mai aleaga macar o solutie de backup secundara.
– Serviciile Amazon vor deveni in continuare mai sigure si mai eficiente. Suntem siguri ca acestia vor invata din greselile facute si nu vor mai exista astfel de probleme, cel putin nu prea curand.
– SLA (Service Level Agreement) va conta mai mult in viitor. Serviciul declara un uptime de 99.95 pe an. Asta inseamna ca totalul timpului in care acesta va fi indisponibil era de 4 ore si jumatate. Intelegerea era construita pe ideea ca serverele de stocare nu detineau conectivitate internet sau cu baza de date. Astfel problema hardware aparuta nu era inclusa in aceasta intelegere, deci Amazon nu va fi penalizata si va avea castig de cauza in orice disputa cu utilizatorii nemultumiti.
– Hardware-ul si infrastuctura vor fi regandite si readaptate diverselor situatii posibile pentru a evita o astfel de catastrofa.