Xbox 360 va avea suport pentru orice stick-uri USB

de: Dan Serbanescu
20 03. 2010

Se pare că Xbox 360 va avea în curând (deși fanii ar zice „în sfârșit”) suport pentru stocare de mare capacitate pe dispozitive USB. Sursa informației este un document obținut de cei de la Joystick – și ulterior confirmat, după toate regulile meseriei, de alte două surse independente. Documentul  a fost elaborat de un inginer software al Microsoft, care afirmă că, datorită „penetrării tot mai masive a pieței de către dispozitivele de stocare USB de mare capacitate și viteză, un update pentru 2010 al sistemului Xbox 360” va permite utilizatorilor să salveze și să încarce jocuri de pe orice dispozitive USB. Update-ul este așteptat cândva în primăvara lui 2010.

După update, deținătorii de Xbox 360 vor putea descărca jocuri Xbox Live Arcade, Xbox Live Indie, Games on Demand, DLC-uri și Title Updates pe stick-uri USB. De fapt, dată fiind capacitatea mare de stocare a multor stick-uri, va fi posibilă stocarea integrală pe USB a unui joc de pe un disc. Cu toate acestea, discul original al jocului va trebui să fie prezent în unitate pentru autentificare, dar jocul va rula de pe stick-ul USB, ceea ce elimină zgomotul masiv produs de unitățile optice ale Xbox-ului.

Potrivit documentului citat, dispozitivul USB va trebui să aibă o capacitate minimă de 1 GB iar sistemul va efectua o verificare a compatibilității. „Partiția sistemului ocupă 512 MB, iar implicit partiția utilizatorului va ocupa restul capacității dispozitivului, sau 16 GB, depinde care valoare este mai mică”. La inserarea unui dispozitiv USB gol, „consumatorilor le sunt oferite două variante: Configure now sau Customize„. Opțiunea Configure now va folosi „întreaga capacitate a dispozitivului, pănă la maximum 512 MB plus 16 GB” ceea ce înseamnă că, indiferent de capacitatea stick-ului pe care îl folosești, Xbox va permite folosirea a doar 16 GB. Opțiunea Customize va permite „păstrarea unor date pre-existente ce nu aparțin consolei”, cum ar fi o colecție de MP3-uri.

Este clar că Microsoft renunță doar la sistemul proprietar bazat pe costisitoarele Memory Unit și nu la profitabila afacere a hard disk-urilor integrate în Xbox. În felul acesta, cu toate limitările la 16 GB, platforma Xbox 360 capătă o caracteristică ce era prezentă pe rivala PlayStation 3 încă de la lansarea ei din 2006. Vor putea fi folosite maximum două dispozitive de stocare USB, deci capacitatea maximă de stocare va fi de 32 GB; chiar dacă vei ocupa cu stick-uri de mare capacitate toate cele trei porturi USB ale consolei, vor fi recunoscute și folosite doar primele două.

Sursa: Joystick