Nvidia GF100, un nou început

de: Dragos Zaharia
04 02. 2010

Nvidia nu a fost pusă cu botul pe labe și nici nu se grăbește să se declare învingătoare pe noul front DirectX11. Au așteptat în umbră, au analizat planul de atac al adversarilor și acum sunt pregătiți de contra-ofensivă.

GF100 este numele viitorului GPU Nvidia, bazat pe noua arhitectură Fermi, care va aduce ”performanță fără egal și o calitate a imaginii de-ți taie respirația”.

Compania își susține afirmațiile de mai sus prin înghesuirea a trei miliarde de tranzistori în GPU, adoptarea GDDR5-ului și suport pentru DX11. Dacă cele de mai sus nu reprezintă o noutate, PolyMorph Engine-ul și Anti-Aliasing-ul 32xCSAA (Coverage Sampling Antialiasing) cu siguranță vă vor stârni curiozitatea.

PolyMorph Engine este catalogat drept standardul Gold pentru tessellation. iar GF100 va avea integrată prima magistrală scalabilă pentru geometrie și până la 16 engine-uri dedicate discretizării (tessellation) pe un singur GPU.

Displacement mapping este o altă funcție importantă, ce va aduce un plus de realism. Până în prezent, rezultatul impactului dintre un corp și o suprafață (urma unui glonț pe un perete) era marcat cu ajutorul unor texturi (decals) fără a fi modificată geometria suprafeței. Sus-numitul va permite ca pe lângă decals să fie modificată ”fizic” suprafața, rezultatul fiind apariția unor adâncituri. Interesant ar fi dacă am putea face găuri prin pereți sau garduri cu arme ușoare (cum ar fi peek-ul printr-un efect balistic custom-made?).

Pe lângă PhysX și efecte cinematice ce vor rula mai rapid datorită noii arhitecturi și DirectCompte-ului de care sunt fascinați cei de la Nvidia, GF100 va aduce suport pentru Ray Tracing interactiv pe plăcile video destinate publicului larg.

Nu este specificată o dată exactă de când plăcile video cu GF100 vor fi disponibile, dar credem că în scurt timp vom reîncepe asaltul magazinelor IT. Între timp ”… it’s ok to drool”.