Call of Duty: Modern Warfare 2 – cel mai râvnit… single
Pe 10 noiembrie, ne-a fost dezvăluită continuarea fenomenului Modern Warfare. Acest nou capitol, mai precis modul multiplayer al acestuia, a fost unul dintre cele mai controversate subiecte ”gameristice” ale ultimei luni. După cum mulți dintre voi știu deja, modul online a suferit modificări substanțiale în comparație cu predecesorul său, dar să nu începem cu critica și să dăm Cezarului ce-i al Cezarului fiindcă acest joc își merită pe bună dreptate apelativul de blockbuster.
O desfătare vizuală
Coloana sonoră marca Zimmer
Muzica renumitului compozitor sporește în mod semnificativ dinamismul acestui joc și vine ca o mănușa pe fiecare conjunctură în care este pus jucătorul, fie că te afli în focul bătăliei ori că aștepți momentul oportun pentru anihilarea unei patrule.
Puține butoane, puține bătăi de cap
Controlul este foarte facil, bazându-se pe mouse și arhicunoscutul WASD + tastele adiacente. Diferența pe care o vor simți cei care au jucat celelalte titluri ale seriei este absența lean-ului, acum tastele Q și E fiind revervate grenadelor secundare, respectiv melee-ului.
Toți inamicii au ceva personal cu tine
Sună un prieten
Multiplayer iritant chiar și pentru jucătorul de weekend
În preajma lansării IW a lansat bomba ce avea să-i determine pe mulți fani ai seriei să spună ”Nu, mersi” lui Modern Warfare 2. Pe scurt, anunțau coborârea modului multiplayer la nivelul unei console. Ei și-au motivat decizia spunând ca MW2 este făcut pentru fani și că aceste modificări vor reduce lagul, vei putea găsi mai ușor servere și nu în ultimul rând că vor dispărea hack-urile. Din păcate realitatea este cu totul alta.
După ce intri în joc și alegi opțiunea Find game îți este înșirată o listă cu 14 moduri de joc (unele neselectabile până la un anumit rank) la care se vor mai adăuga câteva pe măsură ce avansați în grad. E, acum începe dansu`, selectând un mod de joc nu aveți la dispoziție o listă de servere unde să verificați pingul ori să vizualizați setările pe care le-a făcut host-ul. În timp ce jocul îți caută server vei observa cu îngrijorare cum în partea din dreapta sus apare criteriul de căutare: ping mai mic de 50ms, apoi mai mic de 60ms și înainte să îți dai seama ești înghesuit, ca într-un metrou japonez, pe un server cu ping <90ms, alături de jucători ale căror nick-uri le zărești pentru prima și probabil ultima oară. Cea mai ”gravă” urmare a faptului că jocul ține neapărat să umple un server este aceea că dacă un amic vrea sa ți se alăture pe server, în 90% din cazuri va primi mesajul ”Server full” și uite așa, treptat, dintr-un membru al unei comunități vei ajunge un jucător singur și trist.
În rest toate bune și frumoase, arme și atașamente pentru toate gusturile, killstreak-uri și hărți ce îndeamnă la campat, deathstreak-uri pentru ghinioniști și perk-uri distractive.
Nu ne-am grăbit să judecăm modul multiplayer înainte să avem jocul pe mână, dar acum putem spune că este dezastruos. Lag este, config editabil este, cheat-uri…sunt, iar în absența unor modificări, nu credem că se va bucura de succesul predecesorului său.
Fiind o diferență majoră între singleplayer/specops și multiplayer, ni se pare corect să-l punctăm pe cel din urmă separat, așa că multiplayer-ul primește doar nota 5, cu indulgență.
Este greu să facem un rezumat al celor de mai sus și suntem siguri că ar mai fi multe de precizat, așa că cel mai potrivit e să trageți singuri concluziile și să postați eventualele adăugiri la comentarii.