Call of Duty: Modern Warfare 2 – cel mai râvnit… single

de: Dragos Zaharia
16 11. 2009

Pe 10 noiembrie, ne-a fost dezvăluită continuarea fenomenului Modern Warfare. Acest nou capitol, mai precis modul multiplayer al acestuia, a fost unul dintre cele mai controversate subiecte ”gameristice” ale ultimei luni. După cum mulți dintre voi știu deja,  modul online a suferit modificări substanțiale în comparație cu predecesorul său, dar să nu începem cu critica și să dăm Cezarului  ce-i al Cezarului fiindcă acest joc își merită pe bună dreptate apelativul de blockbuster.

O desfătare vizuală
Fiecare scenă, fiecare personaj sunt modelate cu o minuțiozitate chirurgicală, iar deliciul îl reprezintă, fără nicio îndoială, arsenalul pus la dispoziție. Îndeplinind misiune după misiune, nu am putut trece cu vederea cum personajele noastre aveau mișcări detaliate în mânuirea armelor și cum procesul de încărcare al acestora era executat prin procedee dictate de fiecare armă în parte. Locațiile variate, realizate exemplar, urmând firul poveștii vă vor încânta privirile cu peisaje  numeroase din SUA, Afghanistan, Brazilia și alte colțuri ale lumii pe care va trebui să le descoperiți singurei. Din păcate nu am  avut la dispoziție un PC care să aibă configurația recomandată astfel jocul a fost testat pe un sistem cu procesor Intel E8400, placa video GForce 8800GT (512MB) și 4GB Ram cu jocul rulând pe o rezoluție de 1440×900, detalii maxime si anti-aliasing 2x. Având  FPS-urile blocate la 60 datorită activării opțiunii Sync Every Frame (pentru a evita secționarea imaginii) și a refresh-ului de 60  de Hz al monitorului am înregistrat scăderi de 10-15 cadre doar în timpul scenelor foarte aglomerate.

Coloana sonoră marca Zimmer
Muzica renumitului compozitor sporește în mod semnificativ dinamismul acestui joc și vine ca o mănușa pe fiecare conjunctură în care este pus jucătorul, fie că te afli în focul bătăliei ori că aștepți momentul oportun pentru anihilarea unei patrule.

Puține butoane, puține bătăi de cap
Controlul este foarte facil, bazându-se pe mouse și arhicunoscutul WASD + tastele adiacente. Diferența pe care o vor simți cei care au jucat celelalte titluri ale seriei este absența lean-ului, acum tastele Q și E fiind revervate grenadelor secundare, respectiv melee-ului.

Toți inamicii au ceva personal cu tine
Chiar de la prima misiune vei lua parte la un asalt american și vei simți ”pe pielea ta” diferențele dintre cele patru clase de dificultate Recruit, Regular, Hardened și Veteran ce le vei putea selecta în funcție de rezultatele din poligon sau după ce termini jocul. Dacă la Recruit te poți strecura nonșalant printre gloanțe, eventual mai aduni câteva pe tine, ca suvenir, odată cu creșterea dificultății lucrurile încep să se schimbe. Inamicii devin mai preciși, focul se concentrează asupra ta, iar gloanțele încep să ”doară”. Pe parcurs vei avea parte și de filmulețe foarte bine regizate, ce te vor revigora la început de misiune, surprize și finaluri neașteptate ce însumate fac din MW2 un joc cu scenariu holywoodian, parol mon cher.

Sună un prieten
Deși campania este cam scurtă (in jur de 8 ore pe hardened, variind în funcție de îndemânare și dificultate) asta nu e tot ce are MW2 de oferit. Jocul are implementat un mod co-op foarte reușit botezat Special Ops. Acest mod îți va pune la încercare capacitatea de ”lucru în echipă” deoarece nicio misiune nu va putea fi îndeplinită dacă nu ajung ambii jucători la finish. Misiunile sunt variate și destul de numeroase încât se te mai țină în priză câteva ore bune.Până aici Modern Warfare 2 primește nota 9.5. Pierde 50 de sutimi datorită implementării Steam-ului, ce necesită o conexiune la internet pentru instalarea jocului și crearea unui cont online.

Multiplayer iritant chiar și pentru jucătorul de weekend
În preajma lansării IW a lansat bomba ce avea să-i determine pe mulți fani ai seriei să spună ”Nu, mersi” lui Modern Warfare 2. Pe scurt, anunțau coborârea modului multiplayer la nivelul unei console. Ei și-au motivat decizia spunând ca MW2 este făcut pentru fani și că aceste modificări vor reduce lagul, vei putea găsi mai ușor servere și nu în ultimul rând că vor dispărea hack-urile. Din păcate realitatea este cu totul alta.

După ce intri în joc și alegi opțiunea Find game îți este înșirată o listă cu 14 moduri de joc (unele neselectabile până la un anumit rank) la care se vor mai adăuga câteva pe măsură ce avansați în grad. E, acum începe dansu`, selectând un mod de joc nu aveți la dispoziție o listă de servere unde să verificați pingul ori să vizualizați setările pe care le-a făcut host-ul. În timp ce jocul îți caută server vei observa cu îngrijorare cum în partea din dreapta sus apare criteriul de căutare: ping mai mic de 50ms, apoi mai mic de 60ms și înainte să îți dai seama ești înghesuit, ca într-un metrou japonez, pe un server cu ping <90ms, alături de jucători ale căror nick-uri le zărești pentru prima și probabil ultima oară. Cea mai ”gravă” urmare a faptului că jocul ține neapărat să umple un server este aceea că dacă un amic vrea sa ți se alăture pe server, în 90% din cazuri va primi mesajul ”Server full” și uite așa, treptat, dintr-un membru al unei comunități vei ajunge un jucător singur și trist.

Acum să zicem că ai norocul să prinzi un loc pe un server către care ai ping <50. Joci vreo două-trei hărți liniștit și ești mulțumit de felul cum decurge joaca…e, dacă e așa ar fi cazul să profiți de puținele minute pe care le vei mai petrece pe serverul respectiv, deoarece la plecarea host-ului de pe server, intră în acțiune procesul host migration. Jocul se întrerupe, tu rămâi cu nada în mână sau cu ținta pe adversar și aștepți cuminte ca jocul să caute ”cea mai bună” alternativă. Această alternativă, însă, foarte rar este și satisfăcătoare deoarece lagul ce năvălește deodată și pe care barele nu ți-l indică, te va forța să părăsești rapid serverul și după caz, să cauți altul.

În rest toate bune și frumoase, arme și atașamente pentru toate gusturile, killstreak-uri și hărți ce îndeamnă la campat, deathstreak-uri pentru ghinioniști și perk-uri distractive.

Nu ne-am grăbit să judecăm modul multiplayer înainte să avem jocul pe mână, dar acum putem spune că este dezastruos. Lag este, config editabil este, cheat-uri…sunt, iar în absența unor modificări, nu credem că se va bucura de succesul predecesorului său.

Fiind o diferență majoră între singleplayer/specops și multiplayer, ni se pare corect să-l punctăm pe cel din urmă separat, așa că multiplayer-ul primește doar nota 5, cu indulgență.

Este greu să facem un rezumat al celor de mai sus și suntem siguri că ar mai fi multe de precizat, așa că cel mai potrivit e să trageți singuri concluziile și să postați eventualele adăugiri la comentarii.