Metaversul – noua țintă a giganților tech. Începe războiul pe brevete

Metaversul - noua țintă a giganților tech. Începe războiul pe brevete

Metaversul pare mai aproape de noi ca niciodată. Cele mai puternice și bogate companii din zona tech au dat startul cursei pentru cucerirea noului domeniu, pe cât de interesant, pe atât de ireal.

Ce e Metaversul? Ei bine, vorbim despre crearea unui spațiu digital – mai bine zis, a unei lumi digitale – în care fiecare persoană interacționează prin avatare. Fiecare persoană vie, normală, are un avatar pe care-l proiectează în lumea Metavers și care poate, de exemplu, merge la întâlniri în locul său, ghidat sub o formă sau alta de varianta originală, ființa vie.

Pare scenariu de film SF al anilor 2000, dar este fix ceea ce au început deja giganții tech să facă, iar ideea le-a venit încă de acum un deceniu și jumătate, doar că de-abia acum avem suficiente arme tehnologice și am ajuns la un nivel de evoluție științifică ce ne permit să visăm că suntem mai aproape de Metavers decât am fost vreodată.

Facebook își dorește cel mai mult să cucerească noua lume digitală

Nu este o coincidență noul brand al Facebook Meta – cu denumirea Metaversului. În esență, cea mai puternică platformă de socializare are planuri mari în această direcție și vrea să fie pionierul noii lumi virtuale, care va schimba radical și, probabil, definitiv, realitatea, așa cum o cunoaștem noi astăzi.

Copiii noștri sau nepoții noștri cu siguranță vor trăi în Metavers, într-unul mai evoluat sau într-o formă incipientă, dar până la a se ajunge acolo, vor trebui investite sume colosale de bani în acest proiect, dar și el în sine va fi extrem de valoros.

Potrivit analiștilor de la Bloomberg, metaversul ar putea deveni o piață de 800 de miliarde de dolari americani, de care ar putea beneficia industrii diverse, de la jocuri și publicitate, la NFT și modă de lux.

În acest context, se pare că vom asista la un real război al brevetelor, estimează specialiștii. Meta Platforms (FB), IBM, Microsoft (MSFT), HTC (2498.TW), Didi(DIDI), dar și Disney (DIS) și Nike (NKE) au depus o multitudine de cereri pentru brevete și mărci comerciale legate de diferite aspecte ale metaversului și ale tehnologiilor sale.

Disney a brevetat deja o personalizare a unui avatar într-un mediu virtual, IBM a solicitat o mulțime de brevete și a primit în urmă cu câțiva ani brevetul care permite unui avatar să se deplaseze între lumile virtuale – „teleportarea în lumea virtuală” și un brevet pentru un sistem și pentru metode de control al grupurilor într-o aplicație de tip metavers.

Citește și:
Etichete: