Facebook, interzis în Moscova: de ce este acuzată compania

Facebook, interzis în Moscova: de ce este acuzată compania

În plin război cu Ucraina, accesul la reţeaua de socializare Facebook a fost limitat vineri în Rusia.

Organismul rus de reglementare în domeniu a acuzat compania Facebook că cenzurează mass-media rusă şi că încalcă drepturile cetăţenilor ruşi, conform Reuters.

Agenţia Federală pentru Supravegherea Comunicaţiilor din Rusia, Roskomnadzor, acuză rețeaua de socializare că a restrâns pe platforma sa accesul la conturile oficiale ale agenţiei publice de ştiri Ria Novosti, ale mass-media online Lenta.ru şi Gazeta.ru, precum şi ale postului Zvezda, ce aparţine Ministerului rus al Apărării.

”Roskomnadzor a cerut administraţiei (companiei) Meta să ridice restricţiile impuse de către Facebook pentru mass-media ruse şi să explice motivul impunerii lor. Cererile au fost ignorate de proprietarii reţelei de socializare”, a declarat autoritatea rusă.

Facebook, interzisă în Rusia

Autoritatea rusă nu a precizat însă în ce constă limitarea accesului la Facebook.

Ca referință, Facebook, YouTube, TikTok şi Twitter au primit înainte în Rusia numeroase amenzi pentru încălcarea legislaţiei ruse privind conţinuturile interzise.

Rețelele de socializare au devenit unul dintre fronturile invaziei Ucrainei de către Rusia, găzduind informații uneori înșelătoare, dar și monitorizare în timp real a unui conflict care se dezvoltă rapid, care marchează cea mai mare criză geopolitică a Europei din ultimele decenii.

„Autoritățile ruse ne-au ordonat să oprim verificarea independentă a faptelor și etichetarea conținutului postat pe Facebook de către patru organizații media de stat ruse”, a declarat Nick Clegg, de la Meta, într-un comunicat. „Am refuzat”.

De asemenea, Google a anunțat în weekend că presa rusească de stat nu mai are voie să-și monetizeze conținutul, să-l promoveze prin reclame sau să câștige bani din reclamele terților afișate pe parcursul clipurilor proprii de pe YouTube. În același timp, site-urile agențiilor de presă nu vor mai primi bani de la Google pentru reclamele afișate.

Evitând să ofere prea multe detalii legate de războiul care are loc în această perioadă în Ucraina, oficialii Google au citat ”circumstanțe extraordinare” ca pretext pentru a ”întrerupe capacitatea unui număr de canale de a genera bani pe YouTube”. Dincolo de popularul serviciu de streaming, gigantul din Mountain View a insistat asupra faptului că instituțiile media rusești finanțate de Kremlin, cel puțin momentan, nu mai pot să folosească publicitatea de la Google pentru a genera venituri în site-urile și aplicațiile pe care le controlează.

Citește și: