Devine și mai scump să ai un iPhone și totul pleacă de la aplicații, de la practicile Apple

Devine și mai scump să ai un iPhone și totul pleacă de la aplicații, de la practicile Apple

Desigur, este costisitor în ziua de azi să ai ultimul model de iPhone. Dar te-ai întrebat vreodată de ce?

Pe lângă inflație, prețul mediu pentru microtranzacțiile realizate prin App Store a crescut în ultimul an cu 40%. Conform TechCrunch, în ceea ce privește evoluția prețurilor cerute de către dezvoltatorii de aplicații pentru microtranzacții, cele două platforme rivale, Google Play și App Store, au avut evoluții diferite în perioada iulie 2021 – iulie 2022. Spre exemplu, Google Play a înregistrat o scumpire cu 9% a microtranzacțiilor.

Referitor la App Store, un nou raport indică faptul că, în general, prețurile pe care consumatorii le plătesc pentru a interacționa cu aplicațiile listate pe App Store au crescut considerabil. În plus, această creștere nu este în întregime organică, sugerează raportul. Mai degrabă, este mai strâns legată de schimbările de confidențialitate ale AppleApp Tracking Transparency sau ATT – în loc de inflație sau de factorii macroeconomici mai largi care au afectat companiile de tehnologie în ultima vreme.

De ce s-a scumpit atât de mult un iPhone

Pe App Store prețurile au crescut cu 40% în perioada analizată, ceea ce depășește cu mult efectele inflației și a celorlalte cauze obiective care pot duce la scumpiri. Mai exact, ATT nu mai permite aplicațiilor să urmărească activitatea utilizatorilor fără acceptul acestora. Acest lucru a dus la creșterea costului pe instalare (eCPI) în procesul de achiziție a utilizatorilor noi, iar dezvoltatorii și-au ajustat prețurile în concordanță.

Aceste noi date provin de la firma de informații despre aplicații Apptopia, care a constatat că prețul mediu al achizițiilor în aplicație (IAP) pe App Store a crescut cu 40% față de anul trecut, în timp ce prețurile IAP Google Play au înregistrat o creștere de doar 9% în același interval de timp. Firma a analizat prețurile pe ambele piețe de aplicații între iulie 2021 și iulie 2022 pentru a ajunge la concluzii.

Apptopia suspectează că introducerea ATT din 2021 se află în spatele creșterii prețurilor pentru achizițiile în aplicație, deoarece creșterile au loc înainte ca inflația să înceapă să lovească puternic economia în 2022. Cu alte cuvinte, se pare că editorii de aplicații își ajustau tarifele ca reacție la creșterea efectivă cost pe instalare (eCPI) care a apărut după ce ATT Apple a făcut mai costisitoare achiziționarea de noi utilizatori. Pentru a susține această concluzie, raportul citează date de la compania de măsurare Adjust care arată modul în care creșterea eCPI se corelează direct cu creșterile de preț IAP.

Etichete: