De ce nu e bine niciodată să-ți anunți banca atunci când pleci în vacanță. Ce se întâmplă de fapt cu cardul și contul tău

De ce nu e bine niciodată să-ți anunți banca atunci când pleci în vacanță. Ce se întâmplă de fapt cu cardul și contul tău

Sunt șanse să nu te fi gândit până acum la acest lucru, însă află de ce nu e bine să-ți anunți banca atunci când urmează să pleci în vacanță.

Atunci când pleci în vacanță, mai ales peste hotare, oamenii obișnuiesc să pună totul la punct până în cel mai mic detaliu. Astfel, mulți dintre aceștia anunță banca la care dețin un cont bancar că urmează să plece în străinătate.

Chiar dacă ți se pare un lucru evident de făcut, cel mai bine ar fi să afli de ce nu trebuie să anunți banca atunci când pleci peste hotare. Banca îți poate bloca cardul cu care poți face cumpărăturile. Acest lucru se poate întâmpla deoarece banca poate vedea achizițiile numeroase precum cumpărăturile din magazine, plățile unor sume de bani mai mari sau plata hotelului ca fiind drept plăți frauduloase.

Motivul pentru care să nu anunți banca atunci când pleci în concediu

Banca urmărește tiparul cheltuielolor pe care le faci în mod obișnuit și tot ea poate declanșa anumite măsuri de siguranță pentru ca al tău card bancar să fie blocat, crezând că acesta ți-a fost furat și acum este utilizat de către o altă persoană în scopuri ilicite.

De cele mai multe ori, acest lucru se poate întâmpla celor care nu utilizează o aplicație de internet banking. Astfel de aplicații au permisiunea de a verifica locația în care te afli, iar dacă aceasta este aceeași cu cea a locului din care a fost folosit cardul bancar, atunci banca va ști că tu ești utilizatorul de drept.

Dacă te numeri însă printre cei cărora li s-a blocat cardul în timpul unui concediu, în loc să te bucuri de vacanță, află că va trebui să stai în telefon cu unul dintre angajații băncii emitente a cardului, făcând anumite verificări de securitate pentru a demonstra că tu ești proprietarul cardului.

Aceasta poate fi situația mai plăcută, însă dacă tranzacția are loc în timpul nopții, atunci va trebui să aștepți până a doua zi când biroul de relații cu clienții va fi deschis și vei putea lua contact cu unul dintre agenții băncii.

Citește și: