Cele mai sigure mașini electrice: cum arată topul

Cele mai sigure mașini electrice: cum arată topul

Noile mașini electrice Kia EV6 și Volvo C40 Recharge sunt două dintre cele mai sigure mașini de pe drum în prezent, conform testelor independente de impact.

Kia EV6 și Volvo C40 Recharge primesc ambele cinci stele perfecte din cinci la cele mai recente teste de impact Euro NCAP, depășind ultimele generații de Vauxhall Astra și Peugeot 308 cu propulsie convențională, care ambele obțin un scor încă decent de patru stele din cinci.

Între timp, Mercedes-Benz C-Class, se alătură Kia și Volvo pentru a obține cinci stele din cinci. Evaluările Euro NCAP pentru Clasa C, Astra și 308 se aplică și versiunilor hibride plug-in.

Kia EV6 – 5 stele

Kia are acum o gamă impresionantă de mașini electrice, Kia EV6 urmată de Kia Soul EV și Kia e-Niro.

Kia EV6 a avut rezultate superbe la testele de impact Euro NCAP, cu un scor aproape perfect de 90% pentru protejarea adulților în mașină – urmat îndeaproape de scoruri de 86% și, respectiv, 87% pentru protecția copiilor și, respectiv, tehnologia de asistență în siguranță.

Nu a avut un scor la fel de bine pentru protejarea utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii (64%), dar acesta este totuși un rezultat bun.

Volvo C40 Recharge – 5 stele

Mașina electrică C40 Recharge este o versiune coupe a lui Volvo XC40 Recharge și a început fulgerător în ceea ce privește siguranța.

Pentru tehnologia de asistență la siguranță, C40 Recharge le depășește pe celelalte mașini testate alături de ea cu un scor de 89%. De fapt, marginea Kia EV6 în fiecare zonă principală, obținând 92% pentru protejarea adulților în mașină și 89% pentru copii. Pentru protejarea utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii, a obținut un scor decent de 70%.

Mercedes-Benz C-Class – 5 stele

Noul Mercedes-Benz Clasa C excelează la testele Euro NCAP în toate domeniile. Spre deosebire de Kia EV6 complet electric și Volvo C40 Recharge, Clasa C este un hibrid ușor.

Clasa C este echipată cu o capotă activă, ceea ce înseamnă că senzorii din bara de protecție detectează când un pieton a fost lovit și ridică capota pentru a evita impactul cu structurile mai dure ale mașinii.

Acest lucru ajută Mercedes-ul să obțină un procent ridicat de 80% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, pentru a egala scoruri puternice de 93% și 89% pentru protecția adulților și, respectiv, a copiilor și 82% pentru tehnologia de asistență la siguranță.

Peugeot 308 – 4 stele

Deși nu poate egala performanța de cinci stele a mașinilor Kia, Mercedes-Benz și Volvo de mai sus, Peugeot 308 a obținut rezultate bune pentru protejarea adulților (76%) și a copiilor (84%). Pentru tehnologia sa de asistență în siguranță, a obținut 65% și 68% pentru protejarea utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

308 oferă o mulțime de tehnologie de evitare a accidentelor, dar Euro NCAP a remarcat că sistemul său AEB (frânare autonomă de urgență) a funcționat doar „marginal” în evitarea impacturilor cu alte vehicule. AEB este proiectat să aplice automat frânele pentru a reduce impactul atunci când mașina detectează că o coliziune este iminentă.

Opel Astra – 4 stars

Opel Astra și Peugeot 308 împărtășesc aceleași baze de bază, așa că nu este surprinzător că au același scor nu tocmai perfect de patru stele din cinci – deși este o performanță lăudabilă, totuși.

În două teste de impact în care Astra s-a prăbușit într-o barieră pe toată lățimea și o barieră pe o parte, Euro NCAP a constatat că există doar protecție „marginală” pentru piept pentru șoferii de talie medie și femeile mici. Euro NCAP a mai remarcat că nici Astra, nici Peugeot 308 nu au un airbag central care să protejeze persoanele care alunecă peste mașină în cazul unui impact din partea opusă.

În general, Astra a obținut 80% pentru protecția adulților și 82% pentru copii, 66% pentru tehnologia de asistență la siguranță și 67% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

Citește și: